
- Po stronie wschodniej część trasy, na wysokości szkoły podstawowej, wytyczona została w formie pieszojezdni oraz z wykorzystaniem jezdni parkingowej (zakończenie ul. Kordeckiego) - mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy. - Rowerzyści będą mogli korzystać też z tunelu łączącego plac Poznański z ul. Dolina. Drogi rowerowe powstają też wokół placu Poznańskiego.

Jak informuje Wojciech Nalazek, zastępca dyrektora ds. utrzymania infrastruktury w ZDMiKP w Bydgoszczy, wiele prac już się zakończyło.
Oprócz budowy ścieżek rowerowych, przebudowano, m.in. skrzyżowanie ul. Kruszwickiej z ul. Szubińską/Stromą (plac Poznański), skrzyżowanie ul. Kruszwickiej z ul. Nakielską/Focha (rondo Grunwaldzkie) oraz trzy zatoki autobusowe. Powstał też mur oporowy z gazonów i mur oporowy pod wiatę na wylocie ul. Szubińskiej i placu Poznańskiego.

Aktualnie trwają prace, m.in. przy układaniu ostatnich nawierzchni asfaltowych, związane z odnowieniem oznakowania pionowego i poziomego, uporządkowaniem terenu wokół nowych ścieżek i chodników, czy nasadzeniem zieleni.

- Sygnalizacja świetlna przy placu Poznańskim pracuje obecnie w trybie awaryjnym (sygnał żółty pulsujący)- mówi Wojciech Nalazek. - Prowadzone są jeszcze prace związane z montażem urządzeń nowej sygnalizacji świetlnej, m.in. instalowane są pętle indukcyjne odpowiedzialne za zgłoszenia użytkowników. Przed nami jeszcze optymalizacja programu sygnalizacji świetlnej oraz włączenie jej do systemu ITS. Ta w trybie pracy trójkolorowej ma być włączona najpóźniej 31 lipca br.