Spis treści
Brytyjski dziennikarz krytykuje PLL LOT
Frank Gardner to brytyjski dziennikarz i korespondent BBC, który na co dzień zmaga się z niepełnosprawnością ruchową. Niedogodności utrudniają mu poruszanie, do którego potrzebuje wózka inwalidzkiego.
Reporter w ostatnim czasie podróżował samolotem z Warszawy i do lotu wybrał Polskie Linie Lotnicze LOT. Jego podróż nie była jednak w pełni udana, o co oskarżył polskiego przewoźnika. Chodziło o brak odpowiedniego wyposażenia dla osób z niepełnosprawnością.
"Wow. Jest rok 2024, a ja właśnie musiałem czołgać się po podłodze samolotu polskiej linii lotniczej LOT, żeby dostać się do toalety podczas lotu powrotnego z Warszawy, ponieważ „nie mamy wózków inwalidzkich na pokładzie. Taka jest polityka linii lotniczych”. Jeśli jesteś niepełnosprawny i nie możesz chodzić, to jest to po prostu dyskryminacja" - grzmiał na X.
Dalej wyjaśnił jednak, że personel w samolocie wykazał się pełnym wsparciem dla jego potrzeb, jednak nie zmieniło to jego podejścia do PLL LOT.
"Sprawiedliwie rzecz biorąc, personel pokładowy był tak pomocny i przepraszający, jak tylko mógł. To nie ich wina, to linia lotnicza. Nie będę już latał LOT-em, dopóki nie dołączą do XXI wieku" - dodał.
Polskie Linie Lotnicze LOT odpowiadają na zarzuty
Wpis szybko zaczął rozprzestrzeniać się w sieci, a internauci zaczęli negatywnie wypowiadać się na temat PLL LOT. Portal i.pl skontaktował się z przedstawicielami linii lotniczych z prośbą o komentarz w tej sprawie.
LOT na początku przeprosił za niedogodności, które spotkały dziennikarza podczas lotu.
"Jest nam bardzo przykro z powodu doświadczeń, jakie pan Frank Gardner napotkał podczas swojego ostatniego lotu z nami. Bardzo przepraszamy za dyskomfort spowodowany brakiem wózka inwalidzkiego na pokładzie" - przekazało biuro prasowe.
PLL LOT dla niepełnosprawnych
Przedstawiciele PLL LOT zaznaczyli jednak, że "obecnie wózki inwalidzkie dostępne są na pokładach samolotów dalekodystansowych typu Boeing 787 Dreamliner".
"Rozumiemy, jak ważna jest dostępność i w chwili obecnej aktywnie testujemy rozwiązania, aby wkrótce wyposażyć również samoloty krótkodystansowe w wózki inwalidzkie służące do przemieszczania się po pokładzie" - dodano.
PLL LOT przypomina ponadto, że szczegółowe informacje na temat udogodnień dla niepełnosprawnych i o samych wózkach inwalidzkich dostępne są na ich stronie internetowej.
"Zgodnie z informacjami na naszej stronie internetowej, na lotach długodystansowych zapewniamy wózki inwalidzkie, które pomagają pasażerom poruszać się po kabinie. Dodatkowo, nasz personel naziemny zawsze jest gotowy do pomocy pasażerom od odprawy do wejścia na pokład oraz od samolotu do strefy odbioru bagażu" - zapewnia PLL LOT.
Na końcu przedstawiciele polskich linii lotniczych zaznaczają, że "głęboko" żałują "niedogodności, jakich doświadczył pan Gardner, i szczerze przepraszamy za spowodowany stres".
"Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić wszystkim pasażerom komfortową i godną podróż" - zakończono.