Zobacz wideo. Raport z budowy drogi ekspresowej S5
W konkursie jury bierze pod uwagę nie tylko architekturę budynku i jego wnętrze, liczy się również funkcjonalność i całe otoczenie infrastruktury kolejowej włącznie z przejściami podziemnymi, peronami, systemami informacji pasażerskiej, przystankami i parkingami.
- Dworce to coś więcej niż tylko przystanki pociągów. To miejsca, gdzie zatrzymujemy się, żeby usiąść, poczekać, zasięgnąć informacji. To również architektura, spotkania i wspomnienia, czyli klimat, który może stanowić o przewadze kolei nad innymi środkami transportu. Dworce potrafią być wizytówką miasta, atrakcją turystyczną albo przestrzenią dla organizacji wydarzeń - piszą organizatorzy konkursu
Bardzo odważna koncepcja
- Nowa Bydgoszcz Główna to jeden z najbardziej odważnych projektów dworcowych tej dekady - oceniają organizatorzy, uzasadniając udział bydgoskiego dworca w finale. - Nowy gmach jest nowoczesny, funkcjonalny i przyjazny dla osób o ograniczonej mobilności. Dworzec kolejowy po modernizacji jest jedną z wizytówek miasta. W ostatnim czasie przy dworcu zainstalowano punkty ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 22 kW (AC). Odnowiona elewacja dworca wyspowego otrzymała w 2018 wyróżnienie w 11. edycji konkursu Fasada Roku w kategorii „Budynek po renowacji”.
To Cię może też zainteresować
Rywalem Wrocław, Gliwice i Przemyśl
Pozostali finaliści, którzy spełnili kryteria audytu to dworce w Gliwicach, Goczałkowicach-Zdroju, Piasecznie, Oświęcimiu, Przemyślu, Wodzisławiu Śląskim, Starogardzie Gdańskim, a także dworzec Wrocław Główny i dworzec w miejscowości Czeremcha.
Zwycięskie i wyróżnione dworce uzyskują prawo używania tytułu „Dworzec Roku 2020”, otrzymają również wsparcie organizatora w promocji obejmującej media branżowe i publiczne.
Głosowanie trwa do końca października, zwycięzcę konkursu poznamy w listopadzie. Głosować można TUTAJ
