https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Dwa pomysły na rozładowanie gigantycznych korków w Białych Błotach

red
Białe Błota codziennie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu korkują się - konieczne są nowe rozwiązania drogowe. Tylko - gdzie?
Białe Błota codziennie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu korkują się - konieczne są nowe rozwiązania drogowe. Tylko - gdzie? Tomasz Czachorowski
Mieszkańcy Białych Błot zorganizują protest, by wybić z głowy władzom gminy pomysł budowy obwodnicy przez tereny leśne. Te okalają duże osiedle domów jednorodzinnych.

Korki w Białych Błotach wymagają pilnej interwencji, bo kierowcy spędzają w nich codziennie zbyt wiele czasu. Ich irytacja rośnie, a wraz z nią presja na władze gminy, by problemem się zajęły. Dotąd wszyscy byli przekonani, że rozwiązanie komunikacyjnego problemu polegać będzie na przebudowie ulicy Szubińskiej.

- Istnieje projekt przebudowy drogi wojewódzkiej nr 223 - ul. Szubińskiej w Białych Błotach, który wspólnie podjęli Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Starosta Bydgoski i Gmina Białe Błota. Projekt ten obejmuje budowę ronda w śladzie ulicy Szubińskiej i włączenia w nie drogi powiatowej nr 1537C, ul. Gminnej w Trzcińcu i dróg gminnych - ul. Ofiar Hitleryzmu i ul. Duńskiej w Białych Błotach. Według wspólnych ustaleń - jeżeli każda ze stron zapewni środki w swoich budżetach w przyszłym roku, inwestycja będzie realizowana - zapewnia Jan Czekajewski, zastępca wójta gminy Białe Błota.

źródło: TVN Meteo Active/x-news

Dość niespodziewanie dla mieszkańców okazało się także, że jest inny, konkurencyjny pomysł który części z nich zdecydowanie nie przypadł do gustu. To tzw. obwodnica Białych Błot, która miałaby być poprowadzona głównie przez tereny leśne, ale sąsiadujące z dużym osiedlem domów jednorodzinnych. To tam działki za spore pieniądze kupowali m. in. ci, którzy szukali spokoju „uciekając” z Bydgoszczy. Obwodnica z pewnością spokoju nie zapewni, a i wartość zakupionych nieruchomości wyraźnie spadnie.

- Na spotkaniach w Zarządzie Dróg Wojewódzkich rozważano możliwości rozwiązania rozładowania wzmagającego się natężenia ruchu drogowego w ul. Szubińskiej w Białych Błotach na odcinku węzeł Bydgoszcz „Błonie - Bydgoszcz” - ulica Szubińska - przyznaje Jan Czekajewski.

- Jednym z wariantów była realizacja tzw. obwodnicy Białych Błot po terenie leśnym poza obszarem zabudowanym jako połączenie od ronda w ul. Szubińskiej do projektowanego przez GDDKiA w Bydgoszczy ronda przed węzłem „Bydgoszcz Błonie”. Koncepcja „obwodnicy Białych Błot” powstała w trakcie rozważań i jej realizacja, jeżeli nastąpi, to będzie zależała od decyzji na szczeblu wojewódzkim, zgodnie z właściwością ZDW w Bydgoszczy.

Mieszkańcy chcą wybić władzom ten pomysł głowy, organizują więc pikietę i akcję informacyjną. Wiele wskazuje, że mogą liczyć na wsparcie leśników. Tak się bowiem składa, że w miejscu w którym miałaby powstać obwodnica działa ciesząca się zainteresowaniem, sfinansowana ze środków unijnych leśna ścieżka dydaktyczna. A nadleśnictwo wiele obiecuje sobie po jej rozwoju.

Komentarze 27

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Doliwa
a kto tam jezdzi do inowrocławia???? same patole :))))) olać ich :)))) Białe Błota to metropolia i centrum biznesowe no :)))))))
D
Deoro
Trzeba budować obwodnicę bo udusić się w spalinach!
M
Marek
Nie tak dawno sygnalizacja świetlna na ul. Szubińskiej w B.B. przez pewien czas była nieczynna (ktoś wjechał w jeden z sygnalizatorów) - nie było korków samochodowych, nie było oczekujących na przejście pieszych. Korki w kierunku Poznania powoduje w/wym. sygnalizacja + wyjazd z marketu Biedronka _Rossmann + skrzyżowanie z Altanową. Samo projektowane rondo niewiele poprawi. Kładka przy Biedronce pozostawi olbrzymi ruch ze spalinami w samym środku B,B, Obwodnica przez las ma minusy ale też i plusy. Jestem ZA.
m
marek
Nie tak dawno sygnalizacja świetlna na ul. Szubińskiej w B.B. przez pewien czas była nieczynna (ktoś wjechał w jeden z sygnalizatorów) - nie było korków samochodowych, nie było oczekujących na przejście pieszych. Korki w kierunku Poznania powoduje w/wym. sygnalizacja + wyjazd z marketu Biedronka _Rossmann + skrzyżowanie z Altanową. Samo projektowane rondo niewiele poprawi. Kładka przy Biedronce pozostawi olbrzymi ruch przez środek B.B. Obwodnica ma wady ale i też zalety. Jestem ZA!
a
abs
Gmina pozwoliła na zabudowę rezerwy terenu pod drugą jednię za Biedronką. Już za Gierka myśleli o poszerzeniu drogi. Ale gmina myślała że tranzyt pojedzie przez Stryszek a Szubińską tylko miejscowi. Naiwność albo głupota :).
t
taz
nie ma rozw. Idealnego. Kładka bez schodów z łagodnym podejściem dużo by tu usprawniła. Wyjazd jak i wjazd do bied. Powinien być bezkoliz. Tak jak teraz jest to partactwo!
J
Jerzyssa
Był okres konsultacji i wtedy nikt tego idiotyzmu nie zauważył. Przyłęki, Gmina , mieszkańcy - teraz ekonomicznie cierpią.
S
Stachu
Ale także wjazd do biedry od ul. Szubińskiej potęguje codzienne korki.
S
Stachu
Estakada byłaby koszmarnie droga. Nikt nie zgodziłby się na takie rozwiązanie.
M
M
Winne są światła światła światła. Jak się zepsuły parę dni było bez problemu!
U
Ufiu
Od kiedy mośku jakiejś wiejskie dróżki mogą wpinać się w autostrady i na drogi szybkiego ruchu? Przypominam to jest S10!
p
peny
Chaaaamstwo ! Chyba tylko ubliżać potrafisz! DNO!
M
Mieszkaniec Kruszyna
Jestem za
N
Nowy mieszkaniec
Jestem za kładką przy Biedronce. Jedna osoba przechodzi na światłach i wstrzymuje ruch kilkadziesiąt aut.
Z
Zirytowany...
Lepiej niech sie skrzyzowaniem w stryszku zajmą! Nalezy do nich a korki w strone inowroclawia w okolicach godziny 15-17 potrafia sie wlec prawie do lotniska w bydgoszczy. Bo jakis baran zrobil wyjazd z przylek krzyżówka zaraz za trasa dwu pasmowa. Zamiast puścić to na glowna trase pasem rozbiegowym zeby na slimaku w stryszku mogli sie swobodnie rozjezdzac... toz to patologia jakas jest.... kretyni cholerni... do kopania rowow ich wyslac nie zarządzania....
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski