
BYD191212TC_01.jpg
Czas realizacji wynosi 17 miesięcy bez okresów zimowych (15 grudnia - 15 marca). Zakończenie inwestycji planowane jest na IV kwartał 2021 roku. Koszt prac budowlano-montażowych wynosi 359 434 109,35 zł. Inwestycja realizowana jest przy 50-procentowym dofinansowaniu z funduszy unijnych.

Odcinek od węzła Bydgoszcz Błonie do Szubina budowany będzie - podobnie jak obwodnica Bydgoszczy - w technologii betonowej. Na dwujezdniowej trasie zaprojektowany został jeden węzeł drogowy w Rynarzewie.
W pasie ekspresowej trasy zarezerwowano miejsce pod przyszłą budowę trzeciego pasa ruchu na obu jezdniach. Wykonawca zbuduje lub przebuduje drogi towarzyszące drodze ekspresowej oraz drogi obsługujące teren przyległy.

Od 2 kwietnia trwają roboty na poboczach, w związku z czym kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami. Na 58,9 kilometrze drogi przy węźle Bydgoszcz Błonie obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h. Utrudnienia w tym miejscu potrwają do 24 kwietnia.

Mimo ograniczeń związanych z koronawirusem COVID-19, wykonawcy prowadzą też prace na zachodnim odcinku obwodnicy Bydgoszczy między innymi na obiektach w miejscowościach Szczutki, Osówiec, Pawłówek, Lisi Ogon oraz w Gminie Białe Błota. Trasa ma być przejezdna jeszcze w 2020 roku. Do tej pory drogowcy zrealizowali 75 proc. robót.