Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dowody z danymi osobowymi i PESEL-em, ale bez adresu i podpisu właściciela

Hanna Walenczykowska
Hanna Walenczykowska
Dowód osobisty dla1 Dowód osobisty dla K.Lietza
Dowód osobisty dla1 Dowód osobisty dla K.Lietza Jacek Smarz
Urząd Miasta Bydgoszczy wydał już ponad 23 tysiące nowych dowodów osobistych. Zgłosić się do UM, by wymienić dokumenty, muszą te osoby, których dowody tracą ważność w przyszłym miesiącu.

Dowód osobisty jest dokumentem, który nie tylko stwierdza tożsamość i obywatelstwo danej osoby, ale także uprawnia do przekroczenia granic państw, członków Unii Europejskiej. Zgodnie z nowymi przepisami, od 1 marca 2015 roku wszystkie urzędy gmin rozpoczęły wydawanie uproszczonych dokumentów.

- Od pierwszego marca do końca września wydaliśmy 23 tysiące 270 dowodów osobistych - informuje Elżbieta Kondraciuk z Wydziału Spraw Obywatelskich UMB.

Okazuje się, że trudno dziś określić, ile jeszcze osób w tym roku postanowi wymienić swój dowód osobisty.

Wszystkie osoby, którym kończy się termin ważności dowodu osobistego, powinny zgłosić się do urzędu. - Elżbieta Kondraciuk

- Wszystkie osoby, którym kończy się termin ważności dowodu osobistego, powinny zgłosić się do urzędu co najmniej miesiąc przed upływem terminu ważności dowodu - radzi Elżbieta Kondraciuk.

Przypominamy, że w nowym dowodzie osobistym zamieszcza się: dane dotyczące osoby (nazwisko, imię/imiona, nazwisko rodowe, imiona rodziców, datę i miejsce urodzenia, płeć, zdjęcie twarzy, PESEL, obywatelstwo) oraz dane dotyczące dowodu osobistego (serię i numer dowodu, datę wydania, datę ważności, oznaczenie organu wydającego dokument).

Do wniosku o wydanie nowego dokumentu należy dołączyć aktualną fotografię odzwierciedlającą, w sposób niebudzący uzasadnionych wątpliwości, wizerunek twarzy osoby ubiegającej się o wydanie dokumentu tożsamości, przedstawiający ją bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.

W dokumencie nie ma już adresu zameldowania i podpisu jego posiadacza. Dowody osobiste wydaje się na czas określony. Ta zasada stosowana jest np. w przypadku dzieci, które nie ukończyły 5 roku życia - dokument ważny jest przez 5 lat. Natomiast, dzieciom po 5 roku jest on wydawany na 10 lat.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!