1 z 8
Przewijaj galerię w dół

fot. Paige Cody/Unsplash
gry słowne
Proste gry na wspólne rodzinną przerwę świąteczną. Wystarczy kartka i długopis oraz odrobina wyobraźni! Poznaj zasady
2 z 7
ZASADY
Jest to jedna z najfajniejszych gier dla kilku osób, ale możesz w nią grać także w dwie osoby. Wybierz kilka kategorii np. Państwa, miasta, rośliny, zwierzęta. Narysuj tabelkę z tyloma kolumnami, ile macie kategorii plus jedną dodatkową na punkty.
Każdą kategorię przypisz do danej kolumny. Każdy z graczy powinien otrzymać lub samodzielnie narysować taką samą tabelę. Ustalcie kolejność grania. Pierwsza osoba rozpoczyna w myślach alfabet, a następna w kolejce mówi: "Stop". W tej rundzie musicie wykorzystać literę alfabetu, na której zatrzymano rozpoczynającego.
Teraz każdy wpisuje po jednym wyrazie na daną literę w poszczególnych kategoriach w swojej tabelce. Osoba, która skończy pierwsza i ma wszystkie wypełnione kategorie mówi "Stop" i liczy do 15.
Po tym czasie pozostali gracze odkładają długopisy, nawet jeśli nie mają wszystkich wyrazów. Następuje odczytanie wyrazów. Jeśli są poprawne nalicza się punkty.
PUNKTACJA
Słowo, w kategorii której nie wypełnił żaden inny gracz - 15 pkt.
Słowo, które nie powtarza się u innych graczy – 10 pkt.
Słowo, które ma co najmniej jeden inny gracz – 5 pkt.
Punkty przypisujemy do każdego wyrazu w każdej kategorii, a na końcu sumujemy cały wiersz i zapisujemy wynik w ostatniej tabeli.
Można grać przez ustalony czas lub ustaloną ilość rund. Zwycięża ta osoba, która po zsumowaniu wyników z wszystkich rund, ma najwięcej punktów.
KATEGORIE
Z reguły dwie pierwsze kategorie to państwa oraz miasta. Dalej można już być elastycznym. Grając z małymi dziećmi, można wybrać prostsze kategorie, jak: rzecz, imię, kolor.
W grupie fanów np. kina, literatury czy muzyki można pokusić się o niszową kategorię np. autor, film, piosenka.
Udanej zabawy!
Gra państwa-miasta. Zasady, punktacja i kategorie
3 z 7
ZASADY
Każdy gracz rysuje kwadrat/siatkę 10 x 10. W pionie siatkę numerujemy od 1 do 10, a w poziomie od A do J. Wygodnie jest wykorzystać do tego kartki w kratkę, gdzie jedna kratka (pół centymetra) to jedno pole np. A1, D6 itd.
Ważne! Gracze muszą mieć dwie siatki. Na jedną będą nanosić swoje statki, a na drugiej oznaczać to, co już wiedzą o sytuacji na polu przeciwnika.
Następnie gracze umieszczają swoje „statki” na planszy. Oto statki, które masz do wykorzystania:
1 statek czteromasztowy
2 okręty trójmasztowe
3 statki dwumasztowe
4 statki jednomasztowe
Celem graczy jest namierzyć pozycje przeciwnika i zatopić jego okręty.
Jeśli trafisz w statek jednomasztowy, trafiony mówi: trafiony-zatopiony, jeśli uderzysz w statek większy, przeciwnik powie: trafiony-niezatopiony", jeśli trafisz w puste pole usłyszysz: pudło!
PUNKTACJA
W grze stosuje się zasadę, kto pierwszy ten lepszy. Oznacza to, że wygrywa ten gracz, który jak najszybciej zatopi statki przeciwnika, a tym samym uchroni swoje okręty.
Powodzenia!
Gra w statki. Zasady
4 z 7
ZASADY
Prosta gra dla dwóch osób, chociaż można grac w więcej-dla każdego wówczas rysuje się osobną szubienicę.
W każdej rundzie inna osoba wymyśla hasło, może być to nazwa własna, cytat lub pojedyncze słowo. Prowadzący przedstawia także kategorię hasła.
Gracze po kolei podają litery, które mają ułatwić ułożenie i odgadnięcie hasła. Jeśli litera się pojawi, prowadzący wpisuje ja we właściwe miejsca na wczesnej przygotowanych liniach. Każda linia/kreska odpowiada jednej literze.
Co, jeśli litera nie występuje w haśle? Za każdą nie trafioną literkę prowadzący rysuje danemu graczowi jeden element szubienicy, a następnie wisielca.
Kto wygrywa?
Wygrywa ten, kto szybciej odgadnie hasło niż zawiśnie na szubienicy. Przegrywa osoba, która straciła wszystkie szanse. Nie odgadła liter, a zamiast tego zbudowała sobie szubienicę.
To szybka rozgrywka o niewdzięcznej nazwie, która jest jednak prosta i lubiana w każdym pokoleniu. Podobna do popularnego teleturnieju Koło fortuny.