Wprowadzana właśnie na rynek nowa hybrydowa wersja ma wszystkie atuty Joggera. Pojemność bagażnika pozostała taka sama, podobnie jak ilość miejsca w kabinie. Już od samego początku Dacia Jogger została zaprojektowana z uwzględnieniem miejsca na akumulator trakcyjny do napędu hybrydowego – to najlepszy dowód na uniwersalność tego modelu. Akumulator trakcyjny jest umieszczony pod podłogą w miejscu koła zapasowego, podobnie jak zbiornik LPG w modelach wyposażonych w silnik ECO-G 100.
Model Jogger Hybrid 140 można już zamawiać, a w salonach pojawi się w drugiej połowie maja.
Wraz z ogłoszeniem cen Joggera Hybrid 140, Dacia wyceniła nową gamę swoich flagowych modeli: Sandero, Sandero Stepway i Jogger, które zyskały obowiązkowe wyposażenie przewidziane przez rozporządzenie GSR2.
GLOBAL SAFETY REGULATION NR 2
To nowe rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa, które aktualizuje wymogi dotyczące bezpieczeństwa pojazdów w Unii Europejskiej. GSR2 ma poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, również pieszych i rowerzystów.
Wskutek zmian rozporządzenia w lipcu 2024 r. niektóre elementy wyposażenia bezpieczeństwa staną się obowiązkowe. Wszystkie wersje Sandero, Sandero Stepway i Jogger z gamy Model Year 2024 będą miały w standardzie takie systemy, jak:
- system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości;
- system kontroli pasa ruchu (LDW);
- system utrzymania pasa ruchu (LKA);
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS);
- system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA);
- czujniki światła i deszczu (automatyczne światła mijania i wycieraczki).
Ceny Dacii Sandero pozostają na tym samym poziomie, w Joggerze zmianie ulega tylko cena wersji Essential, której wyposażenie standardowe zostało wzbogacone m.in. o klimatyzację manualną i czujniki parkowania.
