https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy z Bydgoszczy polecimy (przez Monachium) na wszystkie kontynenty?

Sławomir Bobbe
Nie Warszawa, a Monachium może być oknem na świat dla bydgoskiego lotniska. Jeśli rozmowy zakończą się sukcesem, raz dziennie do Monachium odlatywał będzie samolot z Bydgoszczy.

Nie Warszawa, a Monachium może być oknem na świat dla bydgoskiego lotniska. Jeśli rozmowy zakończą się sukcesem, raz dziennie do Monachium odlatywał będzie samolot z Bydgoszczy.

<!** Image 3 align=none alt="Image 226361" >

Wstępnie udało się porozumieć ze słoweńską linią lotniczą Adria Airways, choć oficjalnie nikt nie chce wymieniać nazwy przewoźnika. Samoloty Adrii miałyby raz dziennie zawozić pasażerów z Bydgoszczy do Monachium. Loty odbywałyby się rano, by dobrze skomunikować je z innymi lotami odbywającymi się z Bawarii. Monachium to lotnisko-hub, a więc port przesiadkowy dla lotów na różne kontynenty. Z Monachium dolecieć można praktycznie wszędzie. Jednorazowo samolot zabierałby z Bydgoszczy 86 pasażerów.

<!** reklama>

- Prowadzimy negocjacje z różnymi przewoźnikami, których celem jest połączenie PLB z dużym portem przesiadkowym, tak zwanym hubem. Udało nam się porozumieć z jednym z europejskich przewoźników lotniczych, będących członkiem Star Alliance (największego porozumienia linii lotniczych na świecie, w skład którego wchodzą choćby Lufthansa, Swiss czy LOT
- red.).

Mamy nadzieję, iż takie połączenie zostanie uruchomione wraz z wejściem letniego rozkładu lotów, a więc prawdopodobnie w  kwietniu - mówi Joanna Sowińska, rzecznik PLB.

Co stoi na przeszkodzie? Jak zwykle, pieniądze. Wiadomo, że przewoźnik, tak jak Ryanair czy Eurolot, oczekuje wsparcia finansowego dla realizowanych przelotów, na przykład w formie reklamy w firmowych wydawnictwach. Tak teraz rozmawia się z przewoźnikami i nie ma w tym niczego dziwnego. - Czekamy na przesłanie oferty ze strony marszałka lub portu.

Musimy wiedzieć, jakie są oczekiwania dotyczące naszego udziału finansowego w tym przedsięwzięciu, przy czym propozycja partycypacji w kosztach oparta na zasadzie proporcjonalności - jak w przypadku Ryanair - wydaje się być właściwa i uzasadniona - mówi Piotr Tomaszewski, skarbnik miasta i członek Rady Nadzorczej PLB.

Finansowo włączyć musiałby się też marszałek województwa  i - prawdopodobnie - miasto Toruń.
Jeśli uda się nawiązać połączenie z Monachium, sprawa połączenia z Warszawą nie będzie już taka paląca. Mniej argumentów do żądania 8 milionów złotych za powrót na trasę będzie miał też Eurolot.

- Nie ma rozstrzygnięć w sprawie powrotu połączeń z Warszawą. Z punktu widzenia lotniska każde regularne połączenie jest korzystne - uważa Joanna Sowińska.

- Monachium, moim zdaniem, jest kierunkiem atrakcyjniejszym niż Warszawa, bo jest to port będący europejskim hubem, z którego można podróżować na inne kontynenty. Jedyne pytanie, na które teraz trzeba odpowiedzieć, brzmi - czy koszt uruchomienia tych połączeń będzie możliwy do udźwignięcia przez nasz budżet? - zastanawia się Piotr Tomaszewski.

Szybciej niż do Monachium bydgoszczanie dolecą do Egiptu, w tym w jednym nowym kierunku. Takimi czarterami kuszą biura podróży.

- Na razie połączenia czarterowe w sezonie zimowym z Hurghada i Marsa Alam pojawiły się w systemach rezerwacyjnych biur podróży. Ich realizacja zależy od zainteresowania podróżnych i decyzji touroperatorów - mówi Joanna Sowińska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do pilot
ty juz lec lepiej,bo twoje komentarze sa beznadziejne
o
ocelot
I kicha z tego wyszła!
A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu Czy z Bydgoszczy polecimy (przez Monachium) na wszystkie kontynenty?
m
magic
meszkam w Monachium, pochodze z Bydgoszczy... jestem ZA!!!!
I
Irizar
Stałe połączenie z Monachium uważam za o wiele bardziej warte wsparcia niż połączenie z Warszawą. Po pierwsze do Warszawy można docierać sprawnie pociągiem w czasie poniżej 3 godzin.
Bawaria jest celem atrakcyjnym samym w sobie.
Połączenia oferowane w Monachium dają o wiele więcej opcji przesiadkowych niż Okęcie.
Myślę, że samoloty do Monachium latałyby zapełnione przez cały tydzień i szybko okazałoby się, że istniej potrzeba rozwijania tego kierunku. Szkoda, że polskie firmy stawiają zaporowe warunki, co spowoduje pewnie zmianę ciążenia Bydgoszczy z Warszawy na hub w innym kraju, ale przepłacać tak ogromnych pieniędzy za połączenie z Warszawą nie ma sensu. O Monachium powalczyć warto i ponieść ciężar finansowy rozwoju tego połączenia. Tym bardziej, że stałe połączenie Bydgoszczy z Monachium daje ciekawe opcje także dla mieszkańców Torunia. Dla nich Warszawa jest jeszcze bliżej niż dla Bydgoszczy i latanie do Warszawy przez Bydgoszcz jest dla nich mało atrakcyjne.
Zatem Monachium mogłoby być wspólnym celem. Warszawa nie jest.
r
real
....mniej mowic i pisac,wiecj robic,bo tylko efekty sie licza,a konkurencja nie spi-co z szumnie zapowiadanym cargo?
d
dr humoriscausa
a jest tam muzeum Hitlera ? to ten co tam zaczynał i budowę autostrad tez !! co powiedzie jak zapytaja o SS 5
p
pilot
Zobaczycie ?????? Calbecki doprowadzi do likwidacji Lotniska taki ma cel !!!!!!!! Bydgoszcz musi samodzielnie tworzyć Metropolię .Ma do tego prawo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski