Czy w Bydgoszczy powinno powstać więcej buspasów?
netSonda
965
Podaj powód zgłoszenia
A
To jest wątek dotyczący artykułu Czy w Bydgoszczy powinno powstać więcej buspasów?
k
Sam jesteś matoł ! Wiem co piszę, bo jeżdżę samochodem, a jak ty zaczniesz, to może zrozumiesz o co mi chodzi. Zasłaniasz się słusznym przepisem, ale zapominasz o zasadzie ograniczonego zaufania. Nie można jeździć sobie "za wszelką cenę" bo przepisy są takie, a nie inne. Sytuacje na drodze też są różne. Piszę jako kierowca praktyk, a nie teoretyk "z głową" w Kodeksach.
"... aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię" Kierowcy autobusu, lubią włączać kierunkowskaz dopiero, jak już są na pasie ruchu, na który chcieli się włączać. Dla formalności ????
"... aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię" Kierowcy autobusu, lubią włączać kierunkowskaz dopiero, jak już są na pasie ruchu, na który chcieli się włączać. Dla formalności ????
a
ty matole - nie znasz widać przepisów ruchu drogowego!
Rozdział 3
Ruch pojazdów
Oddział 2
Włączanie się do ruchu
Art. 18.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
Rozdział 3
Ruch pojazdów
Oddział 2
Włączanie się do ruchu
Art. 18.
1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię.
a
to niech ci pojedynczy kierowcy rusza swoje d... i korzystają z komunikacji miejskiej, bo korki nie są tworzone przez autobusy tylko przez kierowców osobowych.
powiązaną sprawą jest skierowanie ciężarówek poza miasto
powiązaną sprawą jest skierowanie ciężarówek poza miasto
y
Miasto powinno isc w kierunku skierowania ruchu tranzytowego poza miasto! Po co wydawac pieniadze na byle co? Ale nasi slabi wlodarze nic nie dzialaja w tym kierunku. A co robi spolka "torun" zagarnia wszystko do siebie i buduje na maxa,,,,,!!!!!! Nasi wlodaze nie maja JAJ zeby im podskoczyc!!!!!!!!!
T
Nigdy jeszcze nie widziałem tak idiotycznego pytania jak to czy powinny być buspasy. Oczywiście, że tak!!! Dziwię się, że tak długo miasto nasze zwlekało z realizacją tego pomysłu. Zakorkowane główne ulice uniemożliwiały przejazd karetek pogotowia, straży pożarnej czy policji. Tworzenie takich rozwiązań powinno być priorytetem dla każdego większego miasta. Pytanie o tak oczywisty problem jest śmieszne!!!
k
Jestem za powstaniem bus pasuw bynajmniej nie stojom w korkach tylko policja powinna karac kierowcow za jazde tymi pasami to som pasy wydzielone dla autobusow i taxia nie do wyscigow laweciarzy do kolizji i wypadkow co innego policja straz pogotowie a taki lowca blach na koncu pasa wciska sie na sile
m
Jaki sens ma budowanie buspasów, które są puste przez 50 minut w okresie godziny, a jedyny pas ruchu dla pozostałych pojazdów jest zapchany i nieprzejezdny przez 40 minut?
k
Jestem na NIE, bo daje się zauważyć, że takie buspasy zamiast rozluźniać ruch, tworzą korki. Wystarczy, że na buspasie znajdzie się naraz kilka autobusów, co jest nierzadką sytuacją, a na końcu takiego buspasa, zaczną włączać się z powrotem do ruchu - korek gwarantowany, tym bardziej, że kierowcy autobusów, uwielbiają nadużywać swojego pierwszeństwa, zwłaszcza przy wyjeździe z zatoczek autobusowych