
Czarny Piątek 2017 w liczbach
Posiłkując się wewnętrznymi danymi dotyczącymi liczby odwiedzin i transakcji, internetowy portal Picodi przygotował raport o tym, w jaki sposób kupujący z całego świata korzystają z okazji podczas Czarnego Piątku. Analizy pokazują, jak gwałtownie rosną sprzedaże, które kraje oszczędzają najwięcej i na co najwięcej wydają.
Sprawdź, jak wyglądał Czarny Piątek 2017 w Polsce i w Europie na kolejnych planszach naszej galerii ►►►
Femen wykorzystał Czarny Piątek jako okazję do przypomnienia o istnieniu swojej organizacji:

Czarny Piątek 2017 w liczbach
Black Friday w roku 2017 przeszedł najśmielsze oczekiwania. Aktywność konsumentów 24 listopada 2017 roku na świecie wzrosła średnio o 624% w porównaniu ze zwykłym dniem. W zeszłym roku wzrost wyniósł 619%. Najbardziej aktywni byli użytkownicy z Pakistanu, gdzie liczba transakcji wzrosła o 11525%. Wyróżnili się również kupujący z Węgier (9750%), Włoch (4516%) oraz Grecji (2600%).
Liczba transakcji podczas Czarnego Piątku wzrosła w Europie średnio o 624% w porównaniu ze zwykłym dniem! W Polsce wzrost wyniósł 692 procent. To o wiele więcej niż w Black Friday w 2016 roku, kiedy wzrost liczby transakcji wyniósł 369%.

Czarny Piątek 2017 w liczbach
Tydzień temu zaprosiliśmy Czytelników do głosowania i wyrażenie swojej opinii o Czarnym Piątku. Wyniki sondażu znajdują się tutaj:

Czarny Piątek 2017 w liczbach
Do najbardziej popularnych kategorii, tak samo jak w roku poprzednim, należały Moda, Elektronika, Książki oraz Perfumy. Z kolei w trójce najbardziej popularnych wśród użytkowników sklepów znalazły się H&M, Empik i Reserved.
Jeśli chodzi o urządzenia, z których użytkownicy korzystali podczas zakupów, Polacy w większości kupowali z komputerów i laptopów (58%). Z telefonów komórkowych i smartfonów w trakcie czarnopiątkowych zakupów korzystało tylko 39% konsumentów, a z tabletów 3%.