
CUPRA Leon ST 2.0 TSI 190 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja
CUPRA Leon ST wygląda bardzo dobrze, napęd 2.0 TSI o mocy 190 KM jest sprawny, może być oszczędny, nie brakuje mu dynamiki, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że nie pasuje do charakteru marki. Spalanie nie jest zaskakująco niskie, dynamika zaskakująco dobra – ot nie wyróżnia się na żadnym polu. Więcej oszczędności znajdę w wersji 1.5 eTSI o mocy 150 KM (przy akceptowalnym ubytku dynamiki), albo w odmianie 2.0 TDI o mocy 150 KM (również z napędem 4Drive). Trzeba jednak przyznać, że dodanie „zwykłych” wersji silnikowych sprawiło, że CUPRA staje się o wiele ciekawszą marką i wychodzi naprzeciw potrzebom większej grupy kierowców. Czy to początek końca Seat-a? A może Hiszpanie trzymają w rękawie jakiegoś asa?

CUPRA Leon ST 2.0 TSI 190 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja
CUPRA Leon ST wygląda bardzo dobrze, napęd 2.0 TSI o mocy 190 KM jest sprawny, może być oszczędny, nie brakuje mu dynamiki, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że nie pasuje do charakteru marki. Spalanie nie jest zaskakująco niskie, dynamika zaskakująco dobra – ot nie wyróżnia się na żadnym polu. Więcej oszczędności znajdę w wersji 1.5 eTSI o mocy 150 KM (przy akceptowalnym ubytku dynamiki), albo w odmianie 2.0 TDI o mocy 150 KM (również z napędem 4Drive). Trzeba jednak przyznać, że dodanie „zwykłych” wersji silnikowych sprawiło, że CUPRA staje się o wiele ciekawszą marką i wychodzi naprzeciw potrzebom większej grupy kierowców. Czy to początek końca Seat-a? A może Hiszpanie trzymają w rękawie jakiegoś asa?

CUPRA Leon ST 2.0 TSI 190 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja
CUPRA Leon ST wygląda bardzo dobrze, napęd 2.0 TSI o mocy 190 KM jest sprawny, może być oszczędny, nie brakuje mu dynamiki, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że nie pasuje do charakteru marki. Spalanie nie jest zaskakująco niskie, dynamika zaskakująco dobra – ot nie wyróżnia się na żadnym polu. Więcej oszczędności znajdę w wersji 1.5 eTSI o mocy 150 KM (przy akceptowalnym ubytku dynamiki), albo w odmianie 2.0 TDI o mocy 150 KM (również z napędem 4Drive). Trzeba jednak przyznać, że dodanie „zwykłych” wersji silnikowych sprawiło, że CUPRA staje się o wiele ciekawszą marką i wychodzi naprzeciw potrzebom większej grupy kierowców. Czy to początek końca Seat-a? A może Hiszpanie trzymają w rękawie jakiegoś asa?

CUPRA Leon ST 2.0 TSI 190 KM. Test, wrażenia z jazdy, dane techniczne, ceny i konkurencja
CUPRA Leon ST wygląda bardzo dobrze, napęd 2.0 TSI o mocy 190 KM jest sprawny, może być oszczędny, nie brakuje mu dynamiki, ale nie mogę pozbyć się wrażenia, że nie pasuje do charakteru marki. Spalanie nie jest zaskakująco niskie, dynamika zaskakująco dobra – ot nie wyróżnia się na żadnym polu. Więcej oszczędności znajdę w wersji 1.5 eTSI o mocy 150 KM (przy akceptowalnym ubytku dynamiki), albo w odmianie 2.0 TDI o mocy 150 KM (również z napędem 4Drive). Trzeba jednak przyznać, że dodanie „zwykłych” wersji silnikowych sprawiło, że CUPRA staje się o wiele ciekawszą marką i wychodzi naprzeciw potrzebom większej grupy kierowców. Czy to początek końca Seat-a? A może Hiszpanie trzymają w rękawie jakiegoś asa?