Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Certyfikat na bycie fajnym

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Firmy i samorządy, by poczuć się lepiej i uwiarygodnić w oczach klientów, biorą udział w konkursach i plebiscytach, w których zwycięstwo jest warte tyle, ile za nie zapłacono.

Firmy i samorządy, by poczuć się lepiej i uwiarygodnić w oczach klientów, biorą udział w konkursach i plebiscytach, w których zwycięstwo jest warte tyle, ile za nie zapłacono.

- Prowadzisz firmę i chcesz się szybko uwiarygodnić? Nie ma problemu, są na to sposoby. Na dzień dobry możesz kupić, to znaczy uzyskać certyfikat rzetelności, wypłacalności dla siebie, wystarczy, że nie znajdujesz się w rejestrze dłużników i płacisz ZUS. Jeśli sprzedajesz coś w sieci, jest wiele portali, które zaświadczą, że jesteś w porządku, wykupując u nich odpowiedni abonament. O pozytywne komentarze zadbają same. Jeśli chcesz, możesz wziąć udział w konkursach, w których najlepszą firmę wybierają użytkownicy jakiejś strony. Odpowiednio głosujących użytkowników, nawet fikcyjnych, też możemy zorganizować - mówi anonimowo jeden z przedsiębiorców, którzy doradzają innym, jak uzyskać dobry wizerunek w sieci.

Podobnymi propozycjami kuszone są także samorządy.

- Mechanizm jest prosty. Dostajesz zaproszenie do wzięcia udziału w konkursie. Ten niby jest bezpłatny, ale firma przysyła swojego fotografa, by zrobił w mieście zdjęcia i przygotował tekst do umieszczenia w specjalnym wydawnictwie. Za to już trzeba płacić, ale za to nie trzeba się martwić o rezultat konkursu - mówi jeden z urzędników.

- Myślę, że samorząd „obwieszony” tytułami i certyfikatami jest mniej wiarygodny niż ten, który ma 2-3, ale za to uznane i cenione. My dumni jesteśmy z nagrody Eurocities, bo jest szczególna i jedyna w kraju. Cieszymy się też z tytułu lidera polskiej ekologii. Miasto od dawna wiele robi dla ekologii, więc tytuł nadany przez Narodową Radę Ekologiczną bardzo sobie cenimy - mówi Piotr Kurek, rzecznik prezydenta Bydgoszczy.

- Urząd Marszałkowski nie uczestniczy w płatnych rankingach. Angażujemy się w inicjatywy, które dają możliwość wypromowania się na rynku ogólnopolskim za pośrednictwem fajnych, ciekawych, wartościowych imprez czy przedsięwzięć - twierdzi Marek Smoczyk, sekretarz województwa. - Takim przykładem może być chociażby zwycięstwo w 2010 roku naszej imprezy Star Force w konkursie Złotych Formatów. Zgłoszenie do konkursu było darmowe. Uczestniczymy także w ogólnopolskich inicjatywach, z racji zakresu kompetencji urzędu. I tak, na przykład w grudniu nasze Kujawsko-Pomorskie Centrum Obsługi Inwestora zwyciężyło w konkursie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych na najbardziej przyjazną witrynę adresowaną do inwestora zagranicznego. Jeśli pojawi się wartościowy konkurs lub plebiscyt, to chętnie weźmiemy w nim udział.

W żadne komercyjne zabawy nie angażuje się za to Urząd Wojewódzki.

- Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy od wielu lat dobrowolnie poddaje się ocenie jednostek zewnętrznych, niezależnych od administracji publicznej, w ten sposób otrzymaliśmy Certyfikat ISO 9001:2000, zastąpiony później Wspólną Metodą Oceny CAF, która jest powszechnie stosowana w europejskiej administracji publicznej - mówi rzecznik wojewody Bartłomiej Michałek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!