
Urząd Miasta Bydgoszczy proponuje nowe warianty linii tramwajowych. Urzędnicy pytają bydgoszczan o opinie.

Wzdłuż ul. Artyleryjskiej
Pierwsza koncepcja zakłada budowę torowiska o długości 1,1 km w miejscu dzisiejszych kolejowych torów odstawczych przy ul. Artyleryjskiej. Wymagałoby to m.in. przebudowy ronda oraz wyburzenia budynków na końcu ul. Kościuszki i Pomorskiej oraz narożnych kamienic na skrzyżowaniu ul. Chodkiewicza i Gdańskiej. Wynika to z norm określonych przepisami jakie muszą spełniać łuki nowych torowisk.
W przypadku tego wariantu konieczna jest budowa nowej ulicy na początkowym odcinku przy rondzie J. Szügyi Trajtlera (do ul. Pomorskiej) oraz przebudowa istniejącej infrastruktury w obrębie pętli przy ul. Rycerskiej. Ul. Artyleryjska zostanie natomiast rozbudowana w trakcie prac nad trasą WZ.
Przystanki tramwajowe proponowane są na wysokości ul. Pomorskiej i Gdańskiej. Tramwaje przy tym wariancie mogłyby również obsługiwać relacje Rycerska-Las Gdański.

Tory na ul. Nowoświeckiej
Alternatywą jest krótsze torowisko przez ul. Nowoświecką - nową ulicę wytyczoną do obsługi powstającego osiedla w północnej części Bocianowa i Chocimską. Tramwaj zlokalizowany byłby w osi jezdni (podobnie jak na Chodkiewicza). Takie rozwiązanie jest spójne z uchwalonym ostatnio miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego dla tej części miasta.
Także w przypadku tego wariantu konieczne są wyburzenia narożnych kamienic u zbiegu ulic Gdańskiej i Chodkiewicza jeśli zachowane mają być relacje skrętne od strony Bielaw w Gdańską. Konieczna byłaby również przebudowa pętli autobusowo-tramwajowej przy ul. Rycerskiej. Część ul. Nowoświeckiej (Od Racławickiej w stronę Rycerskiej) miałaby dla samochodów charakter ul. jednokierunkowej. Przy istniejącej ul. Świeckiej zlokalizowane byłyby miejsca parkingowe. Trasa przechodziłaby praktycznie przez centrum nowego osiedla z dominującą zabudową mieszkaniową.

Niezależnie od wariantu, połączenie ulicy Gdańskiej z pętlą przy ul. Rycerskiej byłoby drugim etapem rozbudowy linii tramwajowych - łączących rondo Fordońskie z pętlą.