https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz wyda 450 milionów na inwestycje

Hanna Walenczykowska
Fot. tomasz czachorowski
Władze naszego miasta pod koniec grudnia 2016 roku złożyły wnioski o dofinansowanie ważnych projektów.

- Trwają prace nad koncepcją przebudowy torowiska tramwajowego na ulicy Toruńskiej. Z końcem grudnia złożony został wniosek o dofinansowanie zadania ze środków unijnych 
- informuje Marta Stachowiak z Urzędu Miasta Bydgoszczy. 
- Wcześniej wystąpiliśmy o fundusze na rozbudowę ulicy Kujawskiej oraz na budowę mostów na Brdzie.

Prace nad koncepcją rozbudowy ul. Toruńskiej rozpoczęły się wiosną ubiegłego roku. Kosztują one ponad 605 tysięcy zł. Ich zakończenie planowane jest wiosną 2017 roku.

- Wartość całej inwestycji została oszacowana na blisko 44 miliony złotych - przypomina Marta Stachowiak. - W pierwszym kwartale 2017 roku planowane jest wyłożenie do wiadomości publicznej opracowanej koncepcji.


Przeczytaj też: 40 mln trafi do mieszkańców Fordonu i Brdyujścia

W czasie konsultacji mieszkańcy będą mogli zgłaszać swoje uwagi do tego projektu.

W środę (28 grudnia 2016 r.) złożony został wniosek o dofinansowanie zadania ze środków programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko”. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, który przygotowuje zadanie, ubiega się o dofinansowanie w wysokości 26,8 mln zł.

- Przed nami realizacja pakietu dużych zadań związanych z rozbudową i modernizacją infrastruktury komunikacyjnej o wartości pół miliarda złotych - podkreśla Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. 
- Oznacza to, że w najbliższych latach powstaną nie tylko nowe torowiska i buspasy. Część zadań połączyliśmy z wymianą taboru. Przed nami podpisanie umowy na zakup 18 nowoczesnych tramwajów.

Czytaj dalej na kolejnej stronie

Wcześniej w Centrum Unijnych Projektów Transportowych złożone zostały inne wnioski.

Miasto wnioskowało o dofinansowanie zadań związanych z rozbudową ul. Kujawskiej (szacowany koszt - 276 mln, wnioskowane dofinansowanie - 186 mln zł) oraz budową nowych mostów (tramwajowego i drogowego) na ul. Kazimierza Wielkiego (szacowany koszt 
- 80 mln, wnioskowane dofinansowanie - 49 mln zł).

- Pierwszą zrealizowaną inwestycją, na którą otrzymaliśmy już dofinansowanie ze środków Unii, była modernizacja ulica Chodkiewicza - tłumaczy Marta Stachowiak. - Z programu operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” pozyskaliśmy 13,5 milionów złotych. Koszt tej inwestycji wyniósł natomiast 23 mln zł.

Zobacz również: Powstaje nowa szkoła podstawowa

Marta Stachowiak podkreśla, że celem trwających właśnie prac koncepcyjnych, jest opracowanie optymalnego rozwiązania dla przebudowy dwutorowej linii tramwajowej na ul. Toruńskiej - na odcinku od ronda Toruńskiego do ul. Spokojnej - oraz od zajezdni tramwajowej do ul. Spadzistej łącznie z pętlą tramwajową. Koncepcja zakłada, między innymi, modernizację wszystkich przystanków, przebudowę pętli Stomil oraz wprowadzenie systemu ITS nadającego priorytet pojazdom szynowym. Poza tym, koncepcja uwzględniać ma możliwość dobudowania chodników oraz drogi rowerowej na ul Toruńskiej (od skrzyżowania z ul. Perłową do granic miasta) oraz parking typu „park&ride” oraz „park&bike” w rejonie przystanku przy ul. Spadzistej.

Pozwoliłoby to mieszkańcom Łęgnowa oraz terenów podmiejskich wokół Solca Kujawskiego dojeżdżać własnym samochodem lub rowerem do pętli Stomil, a dalej drogę do centrum miasta kontynuować tramwajem.

Polub "Express" na Facebooku

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

v
vccv
W tym roku jeszcze bardziej niz w latach poprzednich musimy wyjsc na ulice i zebrać jak najwiecej kasy dla chorych w ramach WOSP. Zbieranie pieniedzy ma bowiem teraz nie tylko wymiar charytatywny lecz takze polityczny- kazdy wielki sukces WOSP i Jurka Owsiaka jest bowiem mocnym ciosem w obecny rezim katolicko- faszystowski i w ciemny lecz bogaty kler ktory jest jego glownym beneficjentem i za nim stoi. Kazda zlotowka dana WOSP nie pojdzie do skarbca skorumpowanego Caritasu i przez to osłabi finanse tego wielkiego Imperium Zła i Pedofilli jakim jest Kosciol Katolicki.
a
ads
Musimy wszyscy wspolnie walczyc zeby jak najwiecej kasy z perspektywy unijnej do 2020 poszło na renowację lini kolejowej Bydgoszcz- Białe Błota- Szubin- Kcynia- Wagrowiec. Tysiace ludzi z Pałuk oraz z gminy Biale Blota gdzie tez jest piękna zabytkowa stacja kolejowa codziennie dojezdza do pracy w Metropolii. Wielu z nich wolałoby jechac nowoczesnym, klimatyzowanym szynobusem PESY z internetem WLAN za darmo niz starymi zardzewiałymi PKSami lub stać w korkach swoimi autami. Apeluje do ludnosci poludniowej czesci powiatu nakielskiego w okolicach Szubina i Kcyni oraz do mieszkancow Białych Błot o wspolna walke o te pieniadze aby nie dostał ich zachłanny Torun i jego wynędzniałe okolice. Apeluję do naszych radnych w Sejmiku- Jasiakiewicza i Pani Jakuty oraz do pana Bruskiego i pana Cyprysa ze stowarzyszenia Metropolitalnego o podjęcie zaciekłej, bewzględnej walki o te pieniadze ktore sie nam należa
c
ccb
Kamienna powinna być bezkolizyjną drogą W-Z. Powinni zrobic przekopy pod ulicami Wyszyńskiego, Sułkowskiego i Gdanska zeby zjazdy byly bezkolizyjne. Poprowadzenie Kamiennej POD tymi ulicami zmniejszy hałas i bedzie nie tylko tansze niz estakady ale takze bardziej przyjazne dla srodowiska. Dwa pasy na kazda jezdnie powinny byc standardem Kamiennej od Ronda Maczka az do Wyscigowej. Należałoby tez wprowadzic bezkolizyjny przekop pod koleja na wysokosci stacji Bydgoszcz Bielawy aby w ten sposob połaczyć ulice Lewinskiego z Kamienna i wprowadzić szybkie polaczenie z Nowym Fordonem jako alternatywe dla Fordonskiej. Kamienna powinna byc cała bezkolizyjna- skrzyzowanie z Fordonska i ze Sporną oraz z Lęczycka na Bartodziejach oraz także z Kmicica na Jachcicach tez powinny byc bezkolizyjne, tak samo jak rozbudowana Grunwaldzka powinna miec estakade albo przekop pod ulica Kolbego na Osowej Gorze. Wtedy przejazd z węzła S5/S10 w Pawłówku do Nowego Fordonu zajmie co najwyżej 20 minut a nie godzinę tak jak obecnie. Poza tym odciaży ogromnie ciag zakorkowanej Focha- Jagiellonskiej i Fordonskiej tak samo jak przedluzenie Trasy Uniwersyteckiej na Glinki poteznie odciazy Jana Pawła- Wyszynskiego.
b
bvb
Niestety to prawda że dotychczas w imie żle pojętych oszczedności nasze nowe trasy takie jak Trasa Uniwersytecka mają sporo błedów. Rondo Kujawskie powinno byc dwupoziomowe tak jak Rondo Mogilskie w Krakowie, skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego oraz z Jana Pawla II powinno byc bezkolizyjne BEZ SWIATEL!!!!! Tak samo skrzyzowania Kamiennej z Gdanska, Sułkowskiego i Wyszynskiego. Sciezka rowerowa i piesza na całęj dlugosci Trasy Uniwersyteckiej! Docelowo tramwaj jako metro- tram na model niemiecki ( jak np. w Stuttgarcie) ale tylko w rejonie Centrum- np. od rejonu Parku Witosa na Jagiellonskiej po Garbary zeby jezdnie Focha i Jagiellonskiej wraz z Rondem Jagiellonow byly w całosci poświecone tylko samochodom. Podziemne przejście koło Klarysek dla pieszych i tamze do stacji tego mini- metra na Pl. Teatralnym. Wloty do odcinka podziemnego dla tramwajow takze na wysokosci Apteki pod Łabedziem na ul. Gdanskiej oraz przy kosciele garnizonowym przy Rondzie Bernardynskim dla tramwajow jadacych od strony Babiej Wsi. Jak tego nie zrobia teraz to najpozniej za 10-15 lat miasto nasze znowu bedzie tonąć w korkach tak jak bylo w latach 90- tych zanim oddano ul. Kamienną i Trase Uniwesytecką i beda musieli to wszystko co napisałem powyżej i tak dobudowac lub zrobic. Panie Kosiedowski z ZDMIKP- pamiętaj ze chytry płaci dwa razy. Lepiej zrobic raz, drogo ale dobrze. Ja jestem gotowy znosic te wszystkie drogowe wykopki, ogromne utrudnienia i objazdy byle tylko zrobiono dla nas prawdziwe wielkomiejskie trasy godne naszej pół- milionowej Metropolii.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski