- To niemożliwe, żeby paraliżować główne trasy w tym samym czasie i to na tak długo - irytują się bydgoszczanie. Wielka kumulacja prac drogowych, wynikających z harmonogramów inwestycji lub potrzeb remontowych podnosi ciśnienie kierowcom.
Teoretycznie niewielu bydgoszczan nie kibicuje poprawie jakości infrastruktury drogowej, gorzej, gdy trzeba za kierownicą zmierzyć się z tymi wykopkami. Co i gdzie nas czeka?
Trasa spięta
- Trwają roboty przy budowie II etapu Trasy Uniwersyteckiej. Obecnie prace są skoncentrowane na wiadukcie dla aut nad ulicą Jana Pawła II oraz spięciu estakady z gotową jezdnią północną, prowadzącą do „starej” Trasy Uniwersyteckiej. Wykonawca zadeklarował, że do końca roku szkolnego, a tym samym rozpoczęcia wakacji, powinien zakończyć wszystkie prace i wtedy, zgodnie z założeniami, całość Trasy Uniwersyteckiej będzie mogła przejąć na siebie cześć ruchu z ulicy Kujawskiej - obiecuje Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
WIDEO: Prace przy rondzie Kujawskim w Bydgoszczy.
Realizowana od lutego br., zaplanowana na dwa lata, budowa trasy tramwajowej w ciągu Kujawskiej to inwestycja, która z kolei znacząco ma usprawnić poruszanie się po centrum miasta. Zakłada budowę nowego torowiska, jezdni, buspasów, parkingów, dróg rowerowych i chodników. Ulica Bernardyńska zostanie przebudowana na odcinku od ronda Bernardyńskiego do mostu. Po stronie wschodniej wybudowane zostaną ścieżki rowerowe i chodniki. Od strony zachodniej przebudowie ulegną ciągi piesze aż do placu Kościeleckich. Zmodernizowane do dwóch jezdni zostaną także ulice Wały Jagiellońskie oraz Toruńska od ul. Długiej do ul. Babia Wieś.
Na północ i na zachód
10. czerwca rozpoczęły się prace związane z rozbiórką i budową wschodniego wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi (w kierunku do Osielska) w ciągu ulic Wyszyńskiego i Armii Krajowej. Zakończenie wszystkich robót zostało zaplanowane na koniec tego roku, jednak ruch zostanie przywrócony w chwili, jak będzie to możliwe. Oznacza to możliwość prowadzenia robót wykończeniowych przy jednoczesnym otwarciu nowej konstrukcji dla aut, pieszych i rowerzystów. Warto dodać, że w planach jest także przebudowa drugiego wiaduktu, która najprawdopodobniej rozpocznie się za 2 lata. Docelowy zysk nie zmienia faktu, że ten projekt znacznie utrudni ruch tranzytowy z południa na północ miasta.
Wielka przebudowa węzła przy Szarych Szeregów w Bydgoszczy. ...
Teraz jeszcze Focha...
Latem ma też się rozpocząć budowa tzw. przystanku wiedeńskiego na Focha, co dodatkowo skomplikuje przejazd tamtędy. Obok trwających, długofalowych przebudów ulic Wojska Polskiego czy Bydgoskiej w Fordonie, lokalnie czekają także bydgoszczan i inne utrudnienia. Jadącym do Osielska czy Myślęcinka nie ułatwi z pewnością życia remont przejazdu kolejowego na ul. Zaświat. Drogowcy zapowiadają, że zostanie on wyłączony z ruchu przed północą 20. bm, a przywrócony 25. bm. o godz.4. Trzeba się liczyć z objazdami. Dłuższy kłopot czeka z kolei mieszkańców Czyżkówka - 10. bm. przekazano plac budowy remontującym wieloetapowo Siedlecką (od ulicy Chmielnej do Koronowskiej).
Jeśli jeszcze do tego dołożymy, że zaczęło się wielkie, sezonowe malowanie jezdni, powodów do narzekań będzie jeszcze więcej. Do odnowienia w Bydgoszczy jest blisko 50 tysięcy metrów kwadratowych oznakowania. Roboty prowadzone są w wielu miejscach jednocześnie, ale co najważniejsze, wieczorem i w nocy.
Definitywnie kiedy?
O jawnej kpinie z bydgoskich kierowców mówi się za to przy okazji śródmiejskiego remontu, któremu w lipcu minie... rok. Budowa buspasa na Wałach Jagiellońskich miała się definitywnie zakończyć w maju. Po wielu perturbacjach z podziemnymi instalacjami, choć ta przeszkoda miała być zniesiona. Nie jest.
