Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bydgoszcz chce zmodernizować zajezdnię tramwajową. Koszt? Kilkadziesiąt milionów złotych

OPRAC.:
Michał Sierek
Michał Sierek
Zdjęcie lotnicze zajezdni tramwajowej - Google Earth
Zdjęcie lotnicze zajezdni tramwajowej - Google Earth Google
Miasto przygotowuje się do modernizacji zajezdni tramwajowej przy ulicy Toruńskiej. Zlecenie prac jest uzależnione od uzyskania zewnętrznego dofinansowania - informuje ZDMiKP w Bydgoszczy. Na czym ma polegać modernizacja i dlaczego jest konieczna?

ZOBACZ WIDEO: Od lutego wyższe opłaty za parkowanie w Bydgoszczy

od 16 lat

- Wraz z wymianą tramwajowego taboru niezbędna będzie rozbudowa zajezdni. Obiekt wybudowany w latach 1956-59 nie jest przystosowany do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach - informuje ZDMiKP

Inwestycja składa się z kilku części. Obejmuje m.in. rozbudowę i przebudowę:

  • układu torowego i sieci zasilającej trakcję
  • dostosowanie obiektów infrastruktury technicznej i obsługowej zajezdni do zapewnienia wymaganych warunków obsługiwania technicznego oraz remontów floty tramwajów niskopodłogowych.

W zakres zadania wchodzi również modernizacja infrastruktury towarzyszącej (sieć elektryczna, oświetlenie terenu, instalacja wod.-kan., c.o. i sieć trakcyjna) oraz przebudowa układu drogowego zajezdni. Modernizacja i budowa infrastruktury technicznej, a w szczególności obiektu tokarki podtorowej wpłynie na ograniczenie hałasu komunikacyjnego i drgań na trasach tramwajowych - czytamy na stronie ZDMiKP

Inwestycja, na zlecenie MZK została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.
Inwestycja, na zlecenie MZK została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę. ZDMiKP

Potrzebne dofinansowanie w wysokości 65 mln zł

Bydgoszcz zabiega o maksymalne dofinansowanie (65 mln zł) ze środków centralnych w ramach Programu Inwestycji Strategicznych. Zadanie zostanie uruchomione po uzyskaniu dofinansowania. Wcześniej inwestycja, na zlecenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych, została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.

Zajezdnia z lat 50.

Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

Na terenie zajezdni znajduje się w sumie ponad 7,3 km torów z siecią trakcyjną. Obecnie tory odstawcze mogą pomieścić około 85 jednostek typu Konstal. Jednak liczba torów umożliwiająca przejazd i postój tramwajów niskopodłogowych, które wymagają innych parametrów geometrycznych torowisk niż tramwaje typu 805Na, jest zdecydowanie niewystarczająca.

Więcej na stronie ZDMiKP w Bydgoszczy.

POLECAMY

Kościół o.o. Jezuitów przy Starym Rynku w Bydgoszczy

Bydgoszcz przed wojną na pokolorowanych zdjęciach. Zobaczcie...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo