GDDKiA: przetargi na budowę S5
Po zerwaniu umów z poprzednim wykonawcą prac na budowie S5 - włoską firmą Impresa Pizzarotti - GDDKiA ogłosiła, że ponownie wybiera wykonawców trzech niedokończonych odcinków.
Wyciągamy wnioski z poprzednich przetargów i tym razem położymy zdecydowanie większy nacisk w kwestii merytorycznych - GDDKiA.
Do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej trafiła już dokumentacja dla odcinka od węzła Bydgoszcz Błonie (pierwotna nazwa Białe Błota) do Szubina. Jak zapowiada GDDKiA, w najbliższych dniach dostarczona zostanie także dokumentacja na dokończenie dwóch kolejnych odcinków pomiędzy Nowymi Marzami a węzłem Bydgoszcz Północ (pierwotna nazwa Aleksandrowo).
Budowa S5 koło Bydgoszczy. Jak idą prace? Tak wygląda most w...
W przetargach wyłonieni mają zostać nowi wykonawcy, z którymi GDDKiA zawrze umowy na kontynuację prac na budowie S5. Roboty mają zostać wznowione niezwłocznie po zakończeniu okresu zimowego, czyli w marcu 2020 roku.
Budowa S5 w województwie kujawsko-pomorskim
- Wyciągamy wnioski z poprzednich przetargów i tym razem położymy zdecydowanie większy nacisk w kwestii merytorycznych i rzetelnych odpowiedzi na pytania potencjalnych wykonawców zgłaszane w trakcie trwania procedury przetargowej. Dążymy do tego, aby oferenci składali przemyślane, dobrze skalkulowane i optymalne oferty. Zależy nam na minimalizacji ryzyk po stronie przyszłych wykonawców, co z pewnością przełoży się na profesjonalnie przygotowane oferty - informuje GDDKiA przed nowymi przetargami.
Generalna Dyrekcja zapewnia, że w procesie wyłaniania nowych wykonawców, szczegółowo będą analizowane ewentualne kwestie rażąco niskiej ceny. GDDKiA przyznaje jednocześnie, że we wcześniejszych przetargach na budowę drogi S5, szczególnie tych, które wygrała firma Impresa Pizzarotti, "kwestia weryfikacji rażąco niskiej ceny nie zawsze została przeanalizowana wystarczająco rzetelnie, co nie było bez znaczenia dla obecnej sytuacji". O problemach finansowych wykonawców S5 i opóźnieniach w wypłatach dla podwykonawców pisaliśmy wielokrotnie na naszych łamach, m.in. w materiale: Budowa drogi S5. Podwykonawcy nie otrzymują należnych pieniędzy.
