Dzięki inicjatywie „Bouncing For Good” EuroLeague Basketball oraz firmie Motorola, dzieci miały okazję nie tylko spotkać swoich sportowych idoli z koszykarskiego klubu Trefl Sopot, ale też spróbować sił w kreatywnych warsztatach, które połączyły sport, sztukę i najnowsze technologie.
W ramach programu One Team, którego misją jest łączenie i inspirowanie lokalnych społeczności poprzez koszykówkę, uczniowie zostali najpierw zostali zaproszeni na warsztaty pełne sportowych i kreatywnych wyzwań. Następnie z dziećmi spotkali się zawodnicy Trefla, aktualnego mistrza Polski, Jakub Schenk i Andy Van Vliet, którzy przekazali uczniom specjalnie przygotowaną, artystyczną piłkę – symbol inicjatywy. Radość i ekscytacja dzieci były wyczuwalne, tym bardziej, że mogły spędzić czas ze swoimi koszykarskimi idolami.
- Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball „Bouncing For Good” w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności - powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.
Koszykówka jako inspiracja do działania
Dla uczniów z SP9 udział w inicjatywie „Bouncing For Good” to coś więcej niż tylko warsztaty. Program dał im możliwość odkrycia, jak sport i kreatywność mogą iść w parze. Podczas warsztatów 15 października młodzież tworzyła projekt muralu symbolizującego „idealną piłkę do koszykówki”, który następnie lokalny artysta przeniósł na prawdziwą piłkę – tę samą, którą koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali uczniom na drugim spotkaniu, 24 października. Warsztaty i spotkanie ze sportowcami były dla młodzieży okazją, by wyrazić siebie, nauczyć się współpracy i wzbudzić dumę z własnych osiągnięć.
Motorola zadbała, aby podczas warsztatów uczniowie mogli korzystać z najnowszych smartfonów, co dodało całości interaktywnego wymiaru. Uczniowie mieli okazję rozmawiać na żywo z koszykarskimi idolami, układać interaktywne puzzle oraz nagrywać wywiady z nauczycielami, uwieczniając wyjątkowe chwile i dokumentując swoje doświadczenia. Dzięki takim aktywnościom dzieci mogły poczuć, jak technologia łączy świat sportu i edukacji, czyniąc naukę jeszcze bardziej atrakcyjną.
Lokalna społeczność w centrum działań
Dla Trefla Sopot, zaangażowanie w program One Team i współpraca z Motorolą to nie tylko jednorazowa inicjatywa, ale przede wszystkim kolejny krok w kierunku wspierania sopockiej młodzieży. Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu, wyraziła radość z udziału w programie.
- Działania na rzecz społeczności lokalnej są wpisane w DNA klubu Trefl Sopot. Cieszymy się, że dzięki udziałowi w EuroCup należymy od tego sezonu do rodziny One Team. Doceniamy jak wiele korzyści program przyniósł całej Europie i cieszymy się, że możemy do niego dołączyć oraz wykorzystać siłę klubu, aby pomagać innym i wywierać dobry wpływ. Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team
Szkoła Podstawowa nr 9, która od lat wspiera integrację dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i niedosłuchem, stała się miejscem, w którym dzieci mogą rozwijać się bez barier i ograniczeń. Dzięki nowym urządzeniom IT, które Motorola przygotowała jako partner, placówka będzie mogła organizować kolejne zajęcia integracyjne oraz jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby uczniów.
Polska to dopiero początek
Inicjatywa „Bouncing For Good” to dopiero początek serii działań, które odbędą się także w Grecji, Hiszpanii, Francji i we Włoszech. Jednak dla młodych mieszkańców Sopotu było to wyjątkowe wydarzenie, które z pewnością zapoczątkuje kolejne spotkania z koszykówką i kreatywnością.