https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

BiT City się rozkręca, a to oznacza nowe perony, kładki, windy i... niemałe utrudnienia dla kierowców

wojciech Mąka
Dworzec na Bielawach nie tylko będzie miał nowe perony, ale także nową kładkę dla pieszych przedłużoną aż nad ul. Kamienną
Dworzec na Bielawach nie tylko będzie miał nowe perony, ale także nową kładkę dla pieszych przedłużoną aż nad ul. Kamienną Tomasz Czachorowski
Odnowienie linii kolejowej w ramach BiT City zostało uznane Budową Roku 2014. Ale to nie koniec prac w ramach tego programu. Dziś ruszają pierwsze prace budowlane na dworcach.

Remont i modernizacja obejmie - oprócz dworców na Błoniu i Leśnym - także dworzec na Bielawach. Odnowione zostaną tu wszystkie perony, ale najważniejsze będzie przedłużenie obecnej kładki nad torami aż na drugą stronę ul. Kamiennej. W rejonie ulicy Inwalidów powstanie parking. Pętla autobusowa przy ulicy Morskiej zostanie przesunięta bliżej ulicy Kamiennej.
[break]
Jak poinformował Mariusz Kaczmarek, kierownik Grupy Bydgoszcz firmy Strabag, generalny wykonawca dziś rozpoczyna prace przy budowie wiaduktów i przystanków w ramach BiT City.

90 nowych kilometrów

Przypomnijmy, że projekt BiT City ma łączyć komunikacyjnie Bydgoszcz z Toruniem. Odnowienie kluczowej dla grupy projektów BiT City linii kolejowej nr 18 otrzymało prestiżową nagrodę Budowa Roku 2014. Organizowany przy współudziale Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju konkurs wyróżnia inwestycje z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i wysoką jakością wykonawstwa, a także dobrą organizacją procesu inwestycyjnego, uwzględniającą bezpieczeństwo pracy i ochronę środowiska.
- Bez kapitalnego remontu tej linii, która przywraca możliwość rozwijania normalnych dla kolei prędkości, idea BiT City, czyli komunikacyjnego zintegrowania Bydgoszczy i Torunia, stawała pod znakiem zapytania - podkreśla marszałek Piotr Całbecki. - Cieszę się, że coraz więcej mieszkańców obu miast wybiera teraz pociąg jako środek transportu między Bydgoszczą a Toruniem.
Przedsięwzięcie polegało na wymianie 90 kilometrów torów i 54 rozjazdów, remoncie nawierzchni drogowej 18 przejazdów oraz zainstalowaniu nowych urządzeń automatyki kolejowej i nowej sieci trakcyjnej. Inwestorem była spółka PKL Polskie Linie Kolejowe. Wartość nakładów przekroczyła 200 milionów złotych, środki pochodziły z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz z budżetu państwa.

Kiepsko na Leśnym

W czwartek prace zaczną się od robót rozbiórkowych przy chodnikach w rejonie projektowanego przystanku Bydgoszcz Błonie. - Nie będą one powodowały większych utrudnień - zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Z kolei w przyszłym tygodniu zaczną się roboty na osiedlu Leśnym. Tam pracy będzie najwięcej, a kierowcy musza się liczyć z bardzo dużymi utrudnieniami. Największym będzie zamknięcie skrzyżowania ulicy Sułkowskiego z Modrzewiową. Strabag wybuduje tam rondo, którego wyspa będzie miała 32 metry średnicy.

Tunelem do lasu

Sam dworzec będzie miał dwa perony o długości 300 metrów z podziemnym dojściem z dwiema windami. 50-metrowej długości tunel umożliwi nie tylko dojście do peronów, ale także na druga stron torów do Lasu Gdańskiego. Sam budynek dworca zostanie postawiony na nowo. Prace na Leśnym mają zakończyć sie w listopadzie.

Z kolei na Błoniu projekt zakłada budowę dwóch peronów o długości 200 metrów wraz dojściami, przejściem dla pieszych górą, nad torami. Istniejąca i przeznaczona do remontu kładka nad torami kolejowymi zostanie wyposażona w windy.

W ramach inwestycji zaplanowano także przebudowę ul. Madalińskiego - na odcinku od ul. Stawowej do pętli autobusowej.

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do Jana 2
Jak ktos nie wie to Jan 2 jest torunskim szkodnikiem uprawiajacym krecia robote i dywersje na naszym bydgoskim forum. Ja sie ciesze ze dworce zostana odremontowane bo nikt z Torunia nam laski nie robi, te pieniadze sie nam naleza. Poza tym usprawni to komunikacje nie tylko do Trollunia ale takze do Inowroclawia, Nakla, Tucholi i mam nadzieje ze tez niebawem do Kcyni i Szubina- te linie trzeba pownownie otworzyc bo to skandal ze gesto zamieszkale Paluki nie maja kolejowego polaczenia ze stolica wojewodztwa podczas gdy zabite dechami wiochy pod Lipnem maja pociagi do Piernikowa.
b
ben
Większej głupoty już nie można było wymyślić, z obecnej kładki nikt nie korzysta a z nowej będzie ktoś korzystał. Prościej i bardziej akceptowane byłoby wybudowanie tunelu. Rozumie, że droższe ale o wiele bardziej akceptowane przez ludzi z tego korzystających. Niech ktoś sprawdzi jak było z kładką w Solcu Kuj. czy z obecną kładką i tak ludzie przechodzą dołem, ale co to kogo obchodzi?
J
Jan2
Nie chcemy żadnego BIT.
Tymi tramwajami, pociągami,
MY BYDGOSZVCZANIE NIE BĘDZIEMY JEŹDZIC.
Zadnego BiTu.
Precz z Toruniem, żadnej współpracy.]
Tylko Bydgoszcz, bez BiTu.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski