- Mam abonament w sieci Virgin Mobile. Ze swojego telefonu wysłałem MMS-a do konkretnej osoby, która otrzymała go, ale... nie z mojego numeru telefonu. Zdziwiony adresat zapytał mnie, co to za numer komórkowy, z jakiego wysłałem MMS-a - opowiada nam nasz Czytelnik (imię i nazwisko do wiadomości redakcji), który postanowił wysłać MMS do jeszcze innego znajomego.
- Sytuacja powtórzyła się. MMS dotarł do adresata, ale wyświetlił mu się nie mój numer telefonu. Z ciekawości zadzwoniłem pod jeden z numerów, z których rzekomo został wysłany mój MMS. Odebrał mężczyzna, który powiedział, że on nie rozsyła do nikogo MMS-ów, a mimo to miał już kilka telefonów od ludzi, którym także wysyłało multimedialną wiadomość z jego numeru. Słysząc, że dzieją się takie rzeczy, najpierw zajrzałem na stronę operatora sieci, ale nie znalazłem żadnej informacji o występujących problemach. Zadzwoniłem więc do CMOK Virgin Mobile, tam usłyszałem jedynie, że sprawę badają - mówi nasz Czytelnik.
Nasz rozmówca nie kryje, że jest zaniepokojony takim "przekierowywaniem" prywatnych wiadomości, co mogłoby mieć konsekwencje prawne.
- Moje MMS-y nie miały żadnej obraźliwej ani niemoralnej treści, ale gdyby tak było, ktoś mógłby zostać posądzony o ich rozsyłanie, mimo że w rzeczywistości tego nie zrobił - zauważa nasz Czytelnik, który dziś (11 maja) przez kilka godzin nie miał w ogóle możliwość wysyłania MMS-ów.
Zapytanie w tej spawie skierowaliśmy do Virgin Mobile, które odmówiło nam udzielenia informacji na temat przyczyn opisywanej sytuacji, zasłaniając się tym, że wszelkie ekspertyzy działu technicznego "przekazywane są wyłącznie prawnemu właścicielowi numeru".
Nasz Czytelnik dziś (11 maja) ponownie kontaktował się z Virgin Mobile. - Uświadomiłem operatora, że teraz MMS-ów nie mogłem wysyłać w ogóle. Po kilku próbach udało mi się wysłać jednego MMS-a i okazuje się, że dalej problem występuje, pojawił się kolejny nieznany numer telefonu w wysłanej wiadomości - opisuje nasz Czytelnik i przekierowuje nam mailową odpowiedź z Virgin Mobile, które napisało mu, że: "mogą występować problemy z działaniem Usługi MMS. Dział techniczny analizuje zaistniałą sytuację i pracuje nad jej rozwiązaniem. Przepraszamy za utrudnienia".
Informacji o problemach na oficjalnej stronie operatora jednak nie zamieszczono.
Smaki Kujaw i Pomorza SEZON 2 ODC 11
