W Inter Europol Competition kierowcami byli Jakub Śmiechowski, Szwajcar Fabio Scherer i Hiszpan Albert Costa. W teamie WRT obok Roberta Kubicy jechali Louis Deletraz ze Szwajcarii oraz urodzony w Angoli Portugalczyk Rui Andrade.
W końcówce wyścigu, na 75 minut przed metą, za kierownicami usiedli Scherer i Deletraz, który zmienił Kubicę. Deletraz narzucił bardzo szybkie tempo i strata WRT wynosząca 26 sekund gdy przejmował od Polaka samochód, szybko zmalała do 10-12 s.
Na finiszu Scherer miał poważny problem, w jego samochodzie doszło do awarii radia, informacje dotyczące sytuacji na torze team mógł mu przekazywać wyłącznie przy pomocy tablic graficznych. Pomimo tego Szwajcar zachował szybkie tempo jazdy i prowadzenie utrzymał do mety.
Pierwsze takie podium w 100 letniej historii wyścigu
Na podium po raz pierwszy w 100-letniej historii Le Mans stanęło dwóch Polaków, Inter Europol Competition jest również pierwszym polskim zespołem, który zwyciężył w tej prestiżowej imprezie.
24-godzinny Le Mans to najstarszy wyścig długodystansowy na świecie, którego historia sięga 1923 roku. Rywalizacja odbywa się na Circuit de la Sarthe, którego pętla wiedzie po torze zamkniętym oraz drogach publicznych. Obecnie liczy sobie ona 13 626 m, co czyni ją najdłuższą w całym kalendarzu FIA WEC.
Klasyfikacja generalna - hypercars:
1. Ferrari 342 okrążenia
2. Toyota Gazoo Racing - strata 1:21.793
3. Cadillac Racing - 2:18.917
4. Cadillac Racing - 2 okrążenia
5. Ferrari - 5 okrążeń
6. Glickenhaus Racing - 7 okrążeń
Kategoria LMP2:
1. Inter Europol Competition (m.in. Jakub Śmiechowski) 328 okrążeń (10. miejsce w klasyfikacji generalnej)
2. Orlen Team WRT (m.in. Robert Kubica) - strata 21.015 (14. miejsce w klasyfikacji generalnej)
3. Duqueine Team - 45.230
4. Alpine - 1:18.346
5. WRT - 1:33.824
6. IDEC Sport - 1:59.757
(PAP)
