Fiat Freemont powstał na bazie modelu Dodge Journey i jest pierwszym modelem Fiata, który zrodził się jako owoc współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group.
<!** Image 2 align=none alt="Image 173689" sub="Nowy model Fiata, który powstał na bazie modelu Dodge’a Journey’a, prezentuje się niezwykle okazale / Fot. Fiat">Jest produkowany w meksykańskim zakładzie w Toluca. Fiat Freemont to wszechstronny pojazd zaprojektowany tak, aby odpowiadać wszelkim wymogom stawianym przez rodziny oraz przez osoby, które poszukują pojazdu przestrzennego, wygodnego oraz uniwersalnego, który wykorzystywany jest zarówno w pośpiesznym rytmie codziennego życia, jak również w wolnym czasie weekendowym.
Trzy rzędy foteli
<!** reklama>Uniwersalny Fiat Freemont zapewnia maksymalną przestrzeń i wygodę, a to dzięki siedmiu standardowym miejscom z trzecim rzędem obszernych foteli, które dzięki otwieraniu się drzwi pod kątem 90 stopni są bardzo łatwo dostępne. Jeden prosty ruch sprawia, iż siedzenia w trzecim rzędzie można złożyć tak, by zniknęły całkowicie pod podłogą i utworzyć w ten sposób przestrzeń bagażową. Siedzenia w drugim rzędzie są zamontowane wyżej w stosunku do przednich, a trzeci rząd jest podwyższony w odniesieniu do drugiego - co zapewnia wszystkim pasażerom maksymalne pole widzenia.
Komfort jazdy ponadto jest gwarantowany przez wysokie ustawienie kierownicy, nowe przestronne i ergonomiczne siedzenia, liczne schowki, obszerny dzielony bagażnik oraz płaską powierzchnię załadunkową o całkowitej pojemności do 1461 litrów.
Model wyróżnia się na tle innych poprzez bardzo charakterystyczne wzornictwo, który proponuje muskularne i wyraźnie zarysowane linie, wyrażone przez przód z nowymi zderzakami i nową osłoną chłodnicy. W odnowionej tylnej części zastosowano nowe zderzaki i światła LED.
W obydwu wersjach jest siedem miejsc, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, system keyless entry, tempomat, zaawansowany komputer pokładowy, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach (TMPS), światła przeciwmgielne i radio z kolorowym ekranem dotykowym i sterowaniem przy kierownicy. W wersji typowo miejskiej należy wspomnieć o aluminiowych obręczach 17-calowych, radioodtwarzaczu z dotykowym ekranem o przekątnej 8,4 cala, czytnikiem DVD i kart SD, systemie bluetooth, tylnych czujnikach parkowania, lusterkach wstecznych składanych automatycznie, przyciemnionej szybie tylnej oraz relingach dachowych.
Freemont posiadać będzie przedni napęd z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM) połączony z ręczną skrzynią biegów. W późniejszym okresie zaproponowane zostaną także wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM i 3.6 benzynowym V6 o mocy 276 KM, obydwie z automatyczną skrzynią biegów. Z wyjątkiem silnika 3,6 litrowego z rodziny Pentastar wywodzącego się z Grupy Chrysler i związanej z nim automatycznej skrzyni biegów, wszystkie zespoły napędowe są produkowane i opracowane przez FPT - Fiat Powertrain Technologies.
Wyciszenie kabiny
Komfort jazdy jest dodatkowo zapewniony dzięki odpowiedniemu wyciszeniu kabiny.
Na najwyższym poziomie zadbano także o bezpieczeństwo pasażerów dzięki siedmiu poduszkom powietrznym, systemowi zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS) wyposażonemu w układ wspomagania hamowania (Brake Assist), elektroniczną kontrolę stabilności pojazdu (ESP) z Hill-Holderem (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach), systemowi przeciwdziałającemu przewróceniu się pojazdu (ERM), w standardowym wyposażeniu we wszystkich wersjach. (zj)
Ile to kosztuje?
2.0 Multijet II 16v 140 KM 101 990 zł
2.0 Multijet II 16v 140 KM Freemont Urban 114 990 zł
2.0 Multijet II 16v 170 KM Freemont Urban 120 990 zł