https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Absurdalne zwężanie Ogińskiego w Bydgoszczy - zamiast trzech pasów - dwa

Wojciech Mąka
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo.
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo. Arkadiusz Wojtasiewicz
- Kto wpadł na pomysł zwężania ulicy Ogińskiego o jeden pas ruchu?! - wielu kierowców łapie się za głowy patrząc na ten pomysł. Zamiast płynnego do tej pory ruchu powstają korki. Pomysłodawcy podkreślają, że chodzi o bezpieczeństwo.

Zobacz wideo: Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy

od 16 lat

– Rozpoczęliśmy prace przy zawężeniu ulicy Ogińskiego, na wysokości wieżowca Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy (po dawnym akademiku). W tym miejscu będziemy mieli nie trzy, a dwa pasy ruchu. To projekt wytypowany przez Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Będzie bezpieczniej przed pobliskim przejściem dla pieszych. Uważajcie na zwężenia i ograniczenia do 30 kilometrów na godzinę – ostrzegł kierowców w mediach społecznościowych Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Przewężenie jest tylko na części ulicy - po minięciu przejścia dla pieszych Ogińskiego znowu ma trzy pasy.

Niektórzy kierowcy pukają się w głowę, inni dosadniej wyrażają się o inicjatorach i wykonawcach likwidacji jednego pasa ruchu na szerokiej ul. Ogińskiego. - To trzeba mieć coś z dyńką - mówi jeden z nich. - Mamy most Uniwersytecki, po którym z górnego tarasu bardzo wygodnie się zjeżdża. Wpadamy na Ogińskiego - dotąd problemów nie było, trzy pasy ruchu, komfort. Teraz nie, trzeba hamować i gnić w korku. Wszędzie w innych miastach dąży się do tego, żeby ruch był jak najpłynniejszy. U nas robić dokładnie odwrotnie. Niepojęte.

Inny z kierujących przypomina, że większe korki to więcej spalin samochodowych w powietrzu. - Skoro jest takie niebezpieczne, to trzeba je w ogóle zlikwidować - uważa. - Niedaleko na rondzie jest przejście dla pieszych ze światłami. W tym mieście już mnie nic nie zdziwi.

- Zadanie zaproponowane zostało przez Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, w którym uczestniczy też m.in. przedstawiciel stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski. Zadanie ma na celu poprawę bezpieczeństwa przed przejściem dla pieszych i wymusić ograniczenie prędkości przez kierowców - Tomasz Okoński, rzecznik zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego został powołany zarządzeniem prezydenta Bydgoszczy lipcu 2018 roku. Wchodzi w jego skład Mirosław Kozłowicz, zastępca prezydenta miasta, przedstawiciele ZDMiKP, działacze bydgoskich organizacji społecznych dbających o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a także straży miejskiej i policji.

- Trudno mi już w tej chwili powiedzieć, kto z zespołu był inicjatorem zmian na Ogińskiego, ale pomysł został przyjęty jednogłośnie - mówi Paweł Górny ze stowarzyszenia Bydgoski Ruch Miejski (dawniej Stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych). Jednym z założeń BRM jest "Wizja zero" - dobrze zaprojektowane miasto, to mniej zabitych na drogach.

BRD miał na prace 100 tys. zł i zdecydowano się na jedną dużą, żeby projekt został zauważony. W styczniu zmiany na Ogińskiego zostały zatwierdzone i przekazane do realizacji, a ZDMiKP wykonał również projekt zmiany organizacji ruchu, który zaopiniowała policja.

- Bezpośrednia przyczyną budowania w tym miejscu przewężenia to wypadek rowerzystki w tamtym miejscu, potrąconej na ścieżce biegnącej równolegle do przejścia - tłumaczy szef Bydgoskiego Ruchu Miejskiego.

Górny przekonuje, że przejście jest potencjalnie bardzo niebezpieczne, a świateł nikt nie będzie stawiał, bo nie lubią ich ani piesi, ani kierowcy.

- Jeżeli mamy trzy pasy ruchu, kierujący jadący środkowym może nie zauważyć pieszego zasłanianego przed pojazdy po obu stronach - mówi Górny. Dodaje także, iż chodzi o to, żeby ruch samochodowy spowalniać w celach poprawy bezpieczeństwa.
- To nie jest obwodnica tylko droga miejska. Rzeczywiście zjazd z mostu jest bardzo wygodny, ale trzeba sobie też odpowiedzieć na pytanie, czy kierujący na moście jeżdżą rzeczywiście 60 km/h. Mam apel - poczekajmy, zobaczymy jak to będzie działać po przebudowie. Na razie faktycznie kierowcy mogą jeszcze mieć pretensje i uwagi, ale bezpieczeństwo zostało wpisane do Strategii Bydgoszczy do 2030 roku - informuje Górny.

Od 2016 roku na przejściu przez Ogińskiego przy bibliotece UKW doszło do jednego zdarzenia z udziałem pieszego, a na przyległym skrzyżowaniu z Szymanowskiego – do 22 zdarzeń drogowych - ich przyczyną było głównie najechanie na tył poprzedzającego pojazdu.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Szymek
27 października, 0:12, Rowerzysta:

Super pomysł, bardzo nieciekawe przejście dla pieszych przez 3 pasy ruchu, kierowcy często tam [wulgaryzm]ją jak po[wulgaryzm] i nie zwracają uwagi na pieszych. A jak kierowcom się nie podobają korki to polecam ruszyć swoje tłuste [wulgaryzm] na rower to ich nie będzie, a i o wiele szybciej można się poruszać po mieście :)

Dodałem wyżej swój komentarz też, przyznaje 100% racji. Jeżdżę autem też tam co chwilę, nic mi się nie stanie jak chwilę dłużej pojadę do celu. Dla dzieci i starszych osób to przejście było szczególnie niebezpieczne

S
Szymek
Zarówno jeżdżę tamtędy kilka razy dziennie jak i chodzę na spacery lub do biedronki, sam, z dzieckiem, chodzą tam też rodzice. Tak jak wszystkich denerwują mnie korki ale pomysł na zwezenie tego miejsca jest rewelacyjny jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Masa idiotow rozpędzala się tam i tymi swoimi gównianymi autami z gównianymi oponami i swoim równie gównianym refleksem stwarza ogromne zagrożenie. I ten komentarz jest do tych wszystkich tutaj krytykujących. Jak nie potraficie przewidywać i zmieniać płynnie pasow ruchu to stójcie w korkach. To przejście było do bani i za to żeby dzieci i osoby starsze przeszły spokojnie warto minute dłużej jechać do celu.
G
Gość
PISdzielcza moderacjo... usuniecie 5 komentarzy, to wrócę i wkleję 25!!!

Trzymam za was kciuki, pisowskie eunuchy!
G
Gość
PISdzielcza moderacjo... nic wam sku rwieni pisowscy cenzorzy nie da usuwanie komentarzy!

Usunęliście mi 1 komentarz, to wrócę z pięcioma!

Życzę powodzenia pisdzielcze eunuchy!
S
Super
Jeszcze bardziej zwęzić.Jeden pas powinien wystarczyć.Kierowcy dziękują.Zobaczymy ile będzie kolizji w tym miejscu.
K
Krzysztof Płotka
To są tej samej klasy urzędnicy którzy to najpierw wymyślili kartę pojazdu,teraz ją wycofują,a za 2lata znów wprowadzą,to samo z naklejkami na samochód,zmianą czasu,stawianie znaków redukujących prędkość o 40km,na odcinku10m,wreszcie to ci sami co nie wiedzieli iż na mośćie Uniwersyteckim jest monitoring.Przykładów można by mnożyć w nieskończoność.Pozdrawiam te Panie/Panów/.
G
Gość
Ekipa Bruska. Zaczynajac na budowie mostu uniwersyteckiego poprzez te wszystkie tzw inwestycje....I wszystko w temacie.
G
Gość
"Brawo!" Taka bezpieczna pułapka na kierowców. A może to nowy rodzaj progu zwalniającego ???
K
Kojak
To jest patologia...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski