
Unikaj uogólnień
Wymieniając hobby, najlepiej jest ograniczyć się do 3-4 zainteresowań. Należy unikać uogólnień. Im bardziej specyficzni będziemy, tym lepiej. Z pewnością rekrutera bardziej zaintryguje osoba, która interesuje się włoską kuchnią niż ktoś, kto ogólnie zadeklaruje, że lubi gotować.

Cel zawodowy
Zanim rekruter przystąpi do lektury CV, sprawdza, jaki jest nasz cel zawodowy. Wskazuje się go na początku CV, przeważnie w lewej górnej części dokumentu, pod danymi kandydata.
Warto pomyśleć o celu zawodowym jak o haśle reklamowym. Powinien on być krótki, zwięzły i treściwy, ale tak sformułowany, aby zatrzymać uwagę rekrutera. Ważne jest także to, aby cel zawodowy współgrał ze stanowiskiem, na jakie kandydujemy oraz był spójny z misją organizacji.

Oprawa graficzna
Coraz większą popularność zyskują CV w formie infografik. Ciekawy graficznie dokument nie tylko wyróżnia się na tle konkurencji, ale może także ułatwić rekruterowi wychwycenie najistotniejszych informacji.
Dobrą praktyką jest przygotowanie CV w kolorach, które dane przedsiębiorstwo wykorzystuje w swojej identyfikacji wizualnej. Można odwołać się do logo firmy i wykorzystywanych przez nią komponentów, aby w ten sposób zaskarbić sobie sympatię rekrutera.

Link do portfolio/ profilu na LinkedIn
Rekturzy oczekują często załączenia linku do portfolio. Dotyczy to stanowisk kreatywnych, zajmowanych przez grafików czy projektantów.
Portfolio może być zamieszczone na wirtualnym dysku, takim jak Google Drive czy Dropbox, na oddzielnej stronie internetowej lub w branżowym serwisie.
Dobrą praktyką jest także umieszczenie w CV linku do swojego portfolio na LinkedIn.