9 z 12
Wbrew pozorom to właśnie na przerwach, a nie na lekcjach...
fot. unsplash/ Adrià Crehuet Cano

8. Co robiłeś/łaś na długiej przerwie?

Wbrew pozorom to właśnie na przerwach, a nie na lekcjach dzieje się to, co najbardziej zajmuje dzieci. Warto więc zapytać syna czy córkę, co robili na długiej przerwie.

10 z 12
Bardzo ważne jest to, by uczyć dzieci nazywania ich emocji....
fot. unsplash/ S&B Vonlanthen

9. Jakbyś mógł/mogła opisać dzień w szkole jedną emocją, to jaka by ona była?

Bardzo ważne jest to, by uczyć dzieci nazywania ich emocji. Właśnie dlatego dobrze jest zapytać, jakie uczucia dominowały w ciągu minionego dnia w szkole. Nie bagatelizujmy tego, o czym mówi dziecko, ale pochylmy się nad tym i postarajmy je zrozumieć.

11 z 12
Bądźmy uważnymi rodzicami, którzy znają znajomych swoich...
fot. reshot/ Alya Khoffman

10. A co dziś robiłeś/łaś i o czym rozmawiałeś/łaś z Bartkiem/Marysią/Antkiem?

Bądźmy uważnymi rodzicami, którzy znają znajomych swoich dzieci. Zapytajmy o to, co słychać u szkolnych kolegów czy koleżanek, a jednocześnie nie naciskajmy, gdy dziecko czy nastolatek nie chce mówić. Są sprawy, które może chcieć zachować dla siebie.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Polecamy

AI zaprojektowała naszą kuchnię. Wystarczyło zdjęcie i kilka poleceń

AI zaprojektowała naszą kuchnię. Wystarczyło zdjęcie i kilka poleceń

Zobacz, co działo się na pierwszych Bydgoskich Klasykach w 2025 roku

Zobacz, co działo się na pierwszych Bydgoskich Klasykach w 2025 roku

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta