Powrót autobusów na most Bernardyński w Bydgoszczy
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Bydgoszczy za tydzień znowu będą mogli korzystać ze starych tras linii autobusowych, które kursują przez most Bernardyński.
Na swoje stałe trasy powrócą linie dzienne nr: 51, 52, 55, 58, 59, 60, 61, 64, 76, 80 i 99. Tym samym linia zastępcza W1, kursująca obecnie na odcinku pl. Kościeleckich - pl. Poznański przestanie funkcjonować. Linie nocne (31N, 32N, 33N, 34N, 35N i 36N) powrócą na swoje stałe trasy w nocy z 16 na 17 grudnia br. - informuje ZDMiKP.
Zmiany (na lepsze) czekają również kierowców. W nocy z 15 na 16 grudnia 2024 r. (niedziela/poniedziałek) przywrócony zostanie również ruch kołowy na całym przekroju jezdni zachodniej (dwa pasy ruchu) w kierunku ronda Bernardyńskiego. Na jezdni wschodniej pozostanie czynny nadal tylko jeden pas ruchu w kierunku ronda Jagiellonów. Na całym obiekcie mostowym nadal będzie obowiązywał zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych - zastrzega ZDMiKP.
Kiedy koniec prac na moście Bernardyńskim?
Wykonawca prac będzie kontynuował zakres dodatkowych robót budowlanych na jednym pasie jezdni wschodniej (przy jej połówkowym zawężeniu) oraz pod mostem.
Biorąc pod uwagę rozszerzenie zakresu prac naprawczych, wszystkie roboty powodujące utrudnienia na górnej części mostu (jezdni wschodniej) powinny zostać zakończone najpóźniej do końca grudnia 2024 roku, a prace wykończeniowe realizowane pod mostem do końca stycznia 2025 roku - zapowiada ZDMiKP
Poważna awaria mostu. Co ustalili specjaliści?
Jak informowaliśmy, ZDMiKP niedawno opublikował raport z naprawy mostu Bernardyńskiego. Co do tej pory ustalono?
Ze wstępnych ustaleń wiemy, że uszkodzenie przegubu było najprawdopodobniej wynikiem nieprawidłowej pracy całej konstrukcji mostu w skutek występującego obrotu przeciwległych sekcji. Dzięki pracom odkrywkowym zdiagnozowaliśmy, że ten 60-letni most został wykonany nie do końca zgodnie z dokumentacją projektową - stwierdziliśmy niedobory zbrojenia oraz dodatkowe warstwy betonu, skutkujące przeciążeniem konstrukcji - informuje ZDMiKP
Co ważne, dzięki dokładnej analizie stanu technicznego konstrukcji, zastosowaniu licznych zabezpieczeń oraz zmianie technologii naprawy, udało się wyeliminować konieczność realizacji etapu prac przewidującego całkowite zamknięcie mostu na jeden weekend, obejmujące także ruch tramwajowy.
Więcej o technicznych szczegółach naprawy ZDMiKP informował w tym komunikacie.
