
7. miejsce. Skoda Fabia (cena od 86 300 złotych)
Kolejna propozycja to Skoda Fabia, która po premierze obecnej generacji, uchodziła za bardzo droga. Jak widać ceny Fabii pozostały na podobnym poziomie, a cała reszta rynku postanowiła zdrożeć. Tak czy inaczej za 86 300 złotych dostaniemy bazową odmianę Selection z silnikiem 1.0 TSI o mocy 115 KM z siedmiobiegowym automatem DSG. Podobnie jak w przypadku Seata Ibizy, także tutaj osiągi są zaskakująco dobre, jak na ten segment cenowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,7 sekundy, prędkość maksymalna to 203 km/h. Średnie spalanie to 5,2 l/100 km.

6. miejsce. Dacia Sandero (cena od 83 000 złotych)
W zestawieniu dotyczących najtańszych samochodów nie mogło zabraknąć Dacii, choć jak widać, nie na najwyższym miejscu. Za 83 000 złotych dostaniemy bowiem Dacię Sandero Stepway Expression z silnikiem 1.0 o mocy 91 KM i z bezstopniową przekładnią X-Tronic. Nie ma tu zbyt wiele mocy, a przekładnia bezstopniowa na pewno nie wpływa pozytywnie na dynamikę, ale do spokojnego poruszania się po mieście w zupełności wystarczy. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 14,2 sekundy, prędkość maksymalna to 163 km/h, a średnie spalanie zdaniem producenta to 6,2 l/100 km.

5. miejsce. Hyundai i10 (cena od 78 900 złotych)
Wchodzimy na terytorium aut z pogranicza segmentu A i B. Hyundai i10 jest najlepszym tego przykładem, ale jeśli ktoś uważa, że w takim aucie skrzynia automatyczna to przesada, to pewnie nigdy nie miał okazji jeździć po zakorkowanym mieści ze skrzynią manualną. Po co się męczyć, skoro w korkach osiągi i dynamika nie są ważne? Dla niektórych o wiele istotniejszym aspektem jest komfort i spokojne dotarcie do celu. Za 78 900 złotych dostajemy bazową wersję Modern z silnikiem 1.2 MPI o mocy 79 KM i z pięciobiegowym automatem. Sprint do 100 km/h zajmuje 15,8 sekundy, prędkość maksymalna to 171 km/h, a średnie spalanie to 5,7 l/100 km.

4. miejsce. Mitsubishi Space Star (cena od 76 990 złotych)
Kolejna propozycja, która nie załapała się na podium jest Mitsubishi Space Star. W cenie 76 990 złotych dostajemy bazową odmianę Invite z silnikiem 1.2 o mocy 71 KM i z bezstopniowym automatem CVT. Auto ma wystarczające gabaryty, aby pomieścić cztery dorosłe osoby na krótkim dystansie np. z pracy do domu, na zakupy etc. Za miastem może brakować dynamiki, bowiem małe Mitsubishi przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 16 sekund, choć prędkość maksymalna to wystarczające 163 km/h. Do 140 km/h na autostradzie się rozpędzimy, ale nie będzie to zbyt komfortowe. Mimo to przeznaczenie tego auta jest inne, a średnie spalanie na poziomie 5,4 l/100 km powinno być zadowalające dla większości użytkowników.