Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
4 z 11
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często...
fot. Jacek Babicz, zdjęcie ilustracyjne

Tak sklepy manipulują klientami - top 10 sztuczek marketingowych i trików psychologicznych [lista]

Umiejscowienie produktów w sklepie

Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często produkty pierwszej potrzeby umieszczone są tak, by droga do nich była jak najdłuższa. Klient, chcący kupić na przykład pieczywo, zmuszony jest do wędrówki pomiędzy regałami, co sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo zakupu tego towaru, którego nie planował.

Sklepy często również robą "przemeblowania", czyli układają towary zupełnie inaczej niż zwykle. To również ma sprawić, by klient, który regularnie robi w danym sklepie zakupy, był zdezorientowany i pobłądził, szukając potrzebnych mu produktów. Im więcej czasu w sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrobi większe zakupy niż planował.

Zobacz również

Znaleziono niewybuchy z czasów II Wojny Światowej

Znaleziono niewybuchy z czasów II Wojny Światowej

Mapping na ścianie ratusza na rozpoczęcie Dni Gorlic. Było naprawdę niesamowicie

Mapping na ścianie ratusza na rozpoczęcie Dni Gorlic. Było naprawdę niesamowicie

Polecamy

Ostrzeżenie GIS z 30.04: Bebilon PROfutura DUOBIOTIK 2 dla niemowląt po 6

Ostrzeżenie GIS z 30.04: Bebilon PROfutura DUOBIOTIK 2 dla niemowląt po 6

Igą Świątek z siódmym ''rowerkiem'' w sezonie. Przejście do historii w Madrycie

Igą Świątek z siódmym ''rowerkiem'' w sezonie. Przejście do historii w Madrycie

Choroby płuc wciąż są dużym wyzwaniem. 850 specjalistów przyjedzie do Bydgoszczy

Choroby płuc wciąż są dużym wyzwaniem. 850 specjalistów przyjedzie do Bydgoszczy