13 z 16
Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka...
fot. Arkadiusz Wojtasiewicz

Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka pasażerska w Polsce, z początkiem sierpnia będzie pływać po Brdzie i wozić pasażerów. Rejsy czarterowe potrwają trzy godziny.

Przez ostatnie 2 lata statek cumował przy Śluzie Osowa Góra. - Wracaliśmy z Czarnkowa i utknęliśmy tam, bo zabytkowa śluza Okole była nieczynna. Musieliśmy czekać aż zakończy się jej remont - mówi Waldemar Matuszak, który wraz z bratem Jerzym, jest właścicielem statku. - Do Bydgoszczy wpuszczono nas niedawno, gdy z miasta wypływała barka „Navis” z Francuzem na pokładzie. On także z tego samego powodu nie mógł ruszyć w dalszy rejs.

Jantar cumuje przy placu Solnym w pobliżu BRE Banku.

- Jest czyszczony i malowany - mówi Waldemar Matuszak. - Przeszedł też pomyślnie przegląd techniczny i przez kolejnych 5 lat zdatny jest do żeglugi. Rejsy po Brdzie na odcinku od Śluzy Miejskiej do Śluzy Czersko Polskie planujemy już od sierpnia. Pływać będziemy tylko czarterowo. Taki rejs potrwa 3 godziny. Nie bierzemy pod uwagę innych rzek, bo stan wody w Wiśle czy Noteci jest bardzo niski, a Jantar ma zanurzenie 80 cm.

Bracia Matuszakowie mają go od 15 lat, ale jednostka pochodzi z 1892 r. - Gdy ją kupiliśmy, chcieliśmy zachować ją w oryginalnym kształcie - mówi Waldemar Matuszak. - Jantar ma silnik z 1950 r. i kadłub nitowany. Remont trwał dwa lata i odbywał się pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków. Statek posiada certyfikat najwyższej jakości.

14 z 16
Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka...
fot. Arkadiusz Wojtasiewicz

Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka pasażerska w Polsce, z początkiem sierpnia będzie pływać po Brdzie i wozić pasażerów. Rejsy czarterowe potrwają trzy godziny.

Przez ostatnie 2 lata statek cumował przy Śluzie Osowa Góra. - Wracaliśmy z Czarnkowa i utknęliśmy tam, bo zabytkowa śluza Okole była nieczynna. Musieliśmy czekać aż zakończy się jej remont - mówi Waldemar Matuszak, który wraz z bratem Jerzym, jest właścicielem statku. - Do Bydgoszczy wpuszczono nas niedawno, gdy z miasta wypływała barka „Navis” z Francuzem na pokładzie. On także z tego samego powodu nie mógł ruszyć w dalszy rejs.

Jantar cumuje przy placu Solnym w pobliżu BRE Banku.

- Jest czyszczony i malowany - mówi Waldemar Matuszak. - Przeszedł też pomyślnie przegląd techniczny i przez kolejnych 5 lat zdatny jest do żeglugi. Rejsy po Brdzie na odcinku od Śluzy Miejskiej do Śluzy Czersko Polskie planujemy już od sierpnia. Pływać będziemy tylko czarterowo. Taki rejs potrwa 3 godziny. Nie bierzemy pod uwagę innych rzek, bo stan wody w Wiśle czy Noteci jest bardzo niski, a Jantar ma zanurzenie 80 cm.

Bracia Matuszakowie mają go od 15 lat, ale jednostka pochodzi z 1892 r. - Gdy ją kupiliśmy, chcieliśmy zachować ją w oryginalnym kształcie - mówi Waldemar Matuszak. - Jantar ma silnik z 1950 r. i kadłub nitowany. Remont trwał dwa lata i odbywał się pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków. Statek posiada certyfikat najwyższej jakości.

15 z 16
Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka...
fot. Arkadiusz Wojtasiewicz

Statek Jantar, najstarsza, bo licząca aż 127 lat jednostka pasażerska w Polsce, z początkiem sierpnia będzie pływać po Brdzie i wozić pasażerów. Rejsy czarterowe potrwają trzy godziny.

Przez ostatnie 2 lata statek cumował przy Śluzie Osowa Góra. - Wracaliśmy z Czarnkowa i utknęliśmy tam, bo zabytkowa śluza Okole była nieczynna. Musieliśmy czekać aż zakończy się jej remont - mówi Waldemar Matuszak, który wraz z bratem Jerzym, jest właścicielem statku. - Do Bydgoszczy wpuszczono nas niedawno, gdy z miasta wypływała barka „Navis” z Francuzem na pokładzie. On także z tego samego powodu nie mógł ruszyć w dalszy rejs.

Jantar cumuje przy placu Solnym w pobliżu BRE Banku.

- Jest czyszczony i malowany - mówi Waldemar Matuszak. - Przeszedł też pomyślnie przegląd techniczny i przez kolejnych 5 lat zdatny jest do żeglugi. Rejsy po Brdzie na odcinku od Śluzy Miejskiej do Śluzy Czersko Polskie planujemy już od sierpnia. Pływać będziemy tylko czarterowo. Taki rejs potrwa 3 godziny. Nie bierzemy pod uwagę innych rzek, bo stan wody w Wiśle czy Noteci jest bardzo niski, a Jantar ma zanurzenie 80 cm.

Bracia Matuszakowie mają go od 15 lat, ale jednostka pochodzi z 1892 r. - Gdy ją kupiliśmy, chcieliśmy zachować ją w oryginalnym kształcie - mówi Waldemar Matuszak. - Jantar ma silnik z 1950 r. i kadłub nitowany. Remont trwał dwa lata i odbywał się pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków. Statek posiada certyfikat najwyższej jakości.

Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Zobacz również

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Śląsk może dać Polsce energię, stal, amunicję i bezpieczeństwo. "Czas to wykorzystać"

Planujesz prace w ogrodzie? Zobacz, co radzi kalendarz księżycowy na maj 2025

Planujesz prace w ogrodzie? Zobacz, co radzi kalendarz księżycowy na maj 2025

Polecamy

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta

Szósta edycja programu "Trenuj z wojskiem" w Bydgoszczy rozpoczęta

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Nowe centrum logistyczne zapewni 600 miejsc pracy

Tak przedłużysz trwałość bzu w wazonie. Będzie zachwycać przez wiele dni

Tak przedłużysz trwałość bzu w wazonie. Będzie zachwycać przez wiele dni