Z zewnątrz ten samochód niczym nie wyróżnia się od swoich „cywilnych” braci. No może poza znaczkiem RS, bo Octavia z tym emblematem przyprawia kierowcę o sporą dawkę adrenaliny.
<!** Image 2 align=none alt="Image 180957" sub="W nowej Skodzie Octavii RS zmieniono m.in. reflektory i kształt maski /fot.: Skoda">Po liftingu przeprowadzonym w 2009 roku samochód otrzymał m.in. czarne, aluminiowe felgi, czarne elementy podwozia, przedni bardziej „napompowany” spoiler, nowy dyfuzor oraz dwa kolory tapicerki do wyboru - czarną i czerwoną. Wewnątrz, deska rozdzielacza i obicia drzwi dostały pokrycia przypominające karbon. Poza licznymi zmianami wzorniczymi, auto oferuje nowe rozwiązania technologiczne, w tym m.in. czujnik jakości powietrza w systemie klimatyzacji Climatronic oraz nowy system oświetlenia.
<!** reklama>Skoda Octavia RS jest samochodem wyjątkowym pod wieloma względami. W odświeżonej wersji zmieniono maskę z logo RS oraz zaprojektowano dynamiczne przednie reflektory, do których po raz pierwszy w tej wersji można dopasować światła ksenonowe, połączone z systemem adaptacyjnego oświetlenia drogi.
Nowy zderzak
Poza szerszym i bardziej dynamicznym kształtem atrapy chłodnicy, nowy zderzak samochodu cechuje się dwoma kolejnymi innowacjami: światłami przeciwmgielnymi z funkcją Corner oraz diodami do jazdy dziennej.
Osłony zintegrowanych świateł tylnych zyskały atrakcyjniejszy wygląd, zastosowano także nowy kolor lakieru metalizowanego - Anthracite i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich Neptune. Sportowe podwozie zostało obniżone do 127 mm, a wagę auta zredukowano o 20 kg w wersji benzynowej oraz o 15 kg w wersji wysokoprężnej. Znacznie zmniejszony opór powietrza pozytywnie wpływa na ogólne osiągi samochodu. Wzrosła prędkość maksymalna, poprawiono również szybkość reakcji oraz przyspieszenie auta.
I właśnie parametry Octavii Kombi w wersji RS są najważniejszym atutem tego auta. Przyspiesza do 100 km/godz. w zaledwie 7,5 sekundy.
W standardowym wyposażeniu otrzymujemy m.in.: czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, dezaktywację czołowej poduszki powietrznej pasażera, kurtyny powietrzne, rozbudowane systemy kontroli trakcji, pasy bezpieczeństwa przednich foteli z regulacją wysokości i pirotechnicznymi napinaczami, zagłówki przednie typu WOKS, dwa uchwyty Isofix na kanapie tylnej.
Dwustrefowa klimatyzacja
Skoda Octavia kombi RS posiada też elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, zdalnie sterowany centralny zamek z systemem zabezpieczającym, elektrycznie sterowane szyby z systemem zabezpieczającym przed przytrzaśnięciem, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, Climatronic - dwustrefową klimatyzację automatyczną z funkcją chłodzenia schowków i czujnikiem oraz czujniki parkowania z przódu i z tyłu.
Ile to koszuje?
2.0 TFSI (200 KM) limuzyna: - od 106 200 zł
2.0 TFSI (200 KM) combi: - od 109 500 zł
2.0 TDI CR (170 KM) limuzyna: - od 112 200 zł
2.0 TDI CR (170 KM) combi: - od 115 500 zł