Opinie dotyczyły ograniczenia ruchu, bezpieczeństwa pieszych czy estetyki. Nie zabrakło głosów dotyczących miejsc parkingowych oraz dodatkowej zieleni. Przy dwóch nowych ulicach ma powstać 110 miejsc parkingowych, a w samym obiekcie AM funkcjonować będzie podziemny parking.
– Nowa koncepcja uwzględnia już przygotowaną dokumentację dla rozbudowy trasy WZ, która przewiduje wykonanie kładki nad ul. Kamienną – przekazał ZDMiKP. – Na etapie wykonywania projektu organizacji ruchu rozważamy już wprowadzenie tymczasowego przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Sułkowskiego i Gdańską – poinformowano w komunikacie.
Wnioski po konsultacjach nie do końca podobają się Stowarzyszeniu Społeczny Rzecznik Pieszych w Bydgoszczy. – Proponowaliśmy dużo węższe jezdnie i szerokie chodniki, czyli przestrzeń przyjazną dla pieszych, rowerzystów, a mniej dla samochodów. – przekazuje nam Paweł Górny, przewodniczący stowarzyszenia. Uzasadnieniem szerszej jezdni byłby ruch samochodów ciężarowych, ale ten zdaniem społeczników będzie sporadyczny.
W uwagach przygotowanych przez Pawła Piątkowskiego i Patryka Konsorskiego znalazła się propozycja, aby ulice zwęzić z planowanych 5,5 m do 5 m, bo to ulice klasy D, dla których przewidywana szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Przewodniczący zauważa, że kwestia uspokajania ruchu jest elementem Strategii Rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku.
– Proponowaliśmy także, aby wjazdy na posesję były w tym samym kolorze, co chodnik, bo jednoznacznie pokazują pierwszeństwo pieszego – dodaje P. Górny. Społecznicy obawiają się, że bez użycia środków zapobiegawczych nowe połączenie drogowe między Gdańską i Kamienną stanie się skrótem dla kierowców.
– Nowe ulice zamiast być spokojnymi ulicami dla ruchu docelowego staną się ulicami o charakterze „tranzytowym” ze zwiększonym hałasem, zanieczyszczeniem powietrza oraz niebezpieczeństwem dla niechronionych uczestników ruchu – napisano w uwagach.
Teraz projekt będzie konsultowany przez miejskiego konserwatora zabytków oraz Radę Estetyki Miasta Bydgoszczy. Miasto deklaruje, że zalecenia obu organów np. sposób układania chodnikowych płyt i wybór materiałów zostaną uwzględnione w koncepcji i projekcie budowlanym.
