Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Plan ulic przy nowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy nabiera kształtów. Podsumowano konsultacje

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Tak ma prezentować się nowa Akademia Muzyczna w Bydgoszczy.
Tak ma prezentować się nowa Akademia Muzyczna w Bydgoszczy. fot. Materiały Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego
Miasto podsumowało konsultacje dotyczące budowy układu drogowego na potrzeby nowej Akademii Muzycznej. Wpłynęło ponad 60 wniosków i uwag od 24 podmiotów. Nie wszystkie zostały pozytywnie rozpatrzone.

Opinie dotyczyły ograniczenia ruchu, bezpieczeństwa pieszych czy estetyki. Nie zabrakło głosów dotyczących miejsc parkingowych oraz dodatkowej zieleni. Przy dwóch nowych ulicach ma powstać 110 miejsc parkingowych, a w samym obiekcie AM funkcjonować będzie podziemny parking.

– Nowa koncepcja uwzględnia już przygotowaną dokumentację dla rozbudowy trasy WZ, która przewiduje wykonanie kładki nad ul. Kamienną – przekazał ZDMiKP. – Na etapie wykonywania projektu organizacji ruchu rozważamy już wprowadzenie tymczasowego przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Sułkowskiego i Gdańską – poinformowano w komunikacie.

Wnioski po konsultacjach nie do końca podobają się Stowarzyszeniu Społeczny Rzecznik Pieszych w Bydgoszczy. – Proponowaliśmy dużo węższe jezdnie i szerokie chodniki, czyli przestrzeń przyjazną dla pieszych, rowerzystów, a mniej dla samochodów. – przekazuje nam Paweł Górny, przewodniczący stowarzyszenia. Uzasadnieniem szerszej jezdni byłby ruch samochodów ciężarowych, ale ten zdaniem społeczników będzie sporadyczny.

W uwagach przygotowanych przez Pawła Piątkowskiego i Patryka Konsorskiego znalazła się propozycja, aby ulice zwęzić z planowanych 5,5 m do 5 m, bo to ulice klasy D, dla których przewidywana szerokość pasa ruchu to 2,5 m. Przewodniczący zauważa, że kwestia uspokajania ruchu jest elementem Strategii Rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku.

Proponowaliśmy także, aby wjazdy na posesję były w tym samym kolorze, co chodnik, bo jednoznacznie pokazują pierwszeństwo pieszego – dodaje P. Górny. Społecznicy obawiają się, że bez użycia środków zapobiegawczych nowe połączenie drogowe między Gdańską i Kamienną stanie się skrótem dla kierowców.

Nowe ulice zamiast być spokojnymi ulicami dla ruchu docelowego staną się ulicami o charakterze „tranzytowym” ze zwiększonym hałasem, zanieczyszczeniem powietrza oraz niebezpieczeństwem dla niechronionych uczestników ruchu – napisano w uwagach.

Teraz projekt będzie konsultowany przez miejskiego konserwatora zabytków oraz Radę Estetyki Miasta Bydgoszczy. Miasto deklaruje, że zalecenia obu organów np. sposób układania chodnikowych płyt i wybór materiałów zostaną uwzględnione w koncepcji i projekcie budowlanym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera