
18 maja 1658 roku wobec zagrożenia atakiem sił polskich pod dowództwem Jana Kazimierza, Szwedzi opuścili Bydgoszcz, zabierając ze sobą jeńców i zdobyte dwa dni wcześniej łupy, ponadto dokonali znaczących zniszczeń w mieście, chcąc osłabić jego siłę obronną.

18 maja 1888 roku na ulice Bydgoszczy o godz. 12 wyruszył pierwszy tramwaj konny. Jego trasa wiodła z dworca kolejowego przez ulice Dworcową, Gdańską, plac Teatralny, Mostową, Stary Rynek, Jana Kazimierza, Długą do Zbożowego Rynku. Na całej trasie położony był jeden tor, a wozy mijały się na specjalnych mijankach. Tramwaj kursował co 10 minut, od godziny 7.30 aż do 1.00 w nocy. Początkowo trasę obsługiwały 4 wagony tramwajowe, z których każdy miał 10 miejsc siedzących i tyle samo stojących. Wieczorami do oświetlenia wagonów używano lamp naftowych, zawieszonych pod sufitem.

18 maja 1925 roku odbył się pierwszy próbny lot szybowca „Bydgoszczanka” skonstruowanego przez braci Stanisława i Mieczysława Działowskich w Niższej Szkole Pilotów w Bydgoszczy. Samolot brał udział w II Wszechpolskim Konkursie Szybowców rozgrywanym na wzgórzach oksywskich w Gdyni.

18 maja 1935 roku miały miejsce uroczystości żałobne na Starym Rynku w dniu pogrzebu Józefa Piłsudskiego. O godz. 16 na odbyła się „defilada” taksówek, potem zgromadzenie młodzieży, a o godz. 18 ruszył pochód z pl. Teatralnego na rynek. Jego uczestnicy zatrzymali się przed specjalnie wzniesionym na środku placu obeliskiem z ustawionym popiersiem zmarłego. Rozśpiewały się chóry, potem zawyły syreny, po nich zapadło 3-minutowe milczenie. W chwili złożenia zwłok na Wawelu zgasły wszystkie światła w oknach i rozkołysały się bydgoskie dzwony, a nad miastem krążyły samoloty.