Nowy projekt o abonamencie radiowo-telewizyjnym przedstawiono już w marcu. Według niego opłata za abonament będzie pobierana przy współudziale dostawców płatnej telewizji. Ci informację o swoich klientach mają przekazać Poczcie Polskiej, która z kolei będzie egzekwować opłaty za abonament. Prywatni dostawcy mają w dodatku informować Pocztę o wszelkich umowach zawartych z użytkownikami. Poczta Polska będzie mieć prawo żądania informacji o poszczególnych klientach takiej usługi - czytamy na portalu wirtualnemedia.pl.
Projekt powinien trafić do Sejmu w ciągu dwóch tygodni i najprawdopodobniej zostanie przegłosowany. Po wejściu w życie nowych przepisów Poczta otrzyma od dostawców płatnej telewizji dane o swoich klientach.
Jak podają wirtualnemedia.pl nowelizacja uderzy przede wszystkim użytkowników Cyfrowego Polsatu - tych w Polsce jest najwięcej, bo 4,78 mln (tyle usług sprzedano w marcu). NC+ ma ponad 2 mln abonentów, a UPC 1,2 mln. Z kolei Vectra prawie 900 tys., a Multimedia Polska ok. 800 tys.
Zobacz też: Minister Gliński: Nowelizacja prawa abonamentowego nastąpi jeszcze w tym roku