
Kolejna zmiana jaka nas czeka to pojawienie się Internetowego Konta Pacjenta, które pozwoli pacjentom umówić się na wizytę i sprawdzić historię swojej choroby. - Zastosowanie nowych technologii pozwala usprawniać codzienną pracę. Może pozwolić na uniknięcie części klasycznych wizyt w gabinecie, a przez to możemy zwiększyć liczbę przyjmowanych pacjentów - mówi Filip Diks, specjalista kardiolog.
Z takich rozwiązań można już korzystać za pomocą oprogramowania Gabinet drWidget. Program pomaga w zarządzaniu przychodnią lub indywidualnym gabinetem. Oprogramowanie powstało przy współpracy wybitnych ekspertów, którzy przez wiele miesięcy testowali jego możliwości, tworząc program maksymalnie dostosowany do potrzeb i standardów środowiska medycznego. Co istotne - w praktyce program nie wymaga od użytkownika zaawansowanej wiedzy informatycznej, ponieważ jest intuicyjny i łatwy w obsłudze.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH

Więcej czasu dla pacjenta
Raport E-zdrowie oczami Polaków, przygotowany przez firmę LekSeek Polska pokazał, że lekarze w Polsce więcej czasu poświęcają na przygotowanie się do wizyty i uzupełnienie dokumentacji niż na diagnostykę. Szukanie historii choroby zajmuje lekarzowi 3,86 minuty, wypisywanie recept 4,01 minuty, wypisywanie zwolnień 4,09 minuty, a uzupełnianie danych osobowych ponad 4 minuty. Według ankietowanych, lekarz podczas przeciętnej wizyty poświęca ponad 16 minut na czynności organizacyjne. Przy założeniu, że wizyta trwa 20 minut, lekarzowi zostają nieco ponad 3 minuty na zbadanie pacjenta.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH

To dopiero początek rewolucji
To może być jednak zaledwie początek cyfrowej rewolucji w służbie zdrowia. Nowoczesne technologie spowodują, że w perspektywie następnych kilku lat medycyna zmieni się nie do poznania - prognozują autorzy raportu „Healthcare and Life Sciences Predictions 2020: A bold future?”.Raport wskazuje, że nowoczesne technologie będą miały ogromny wpływ na sposób leczenia.
W 2020 roku przeważająca część opieki zdrowotnej będzie miała miejsce w domach. Relacje pomiędzy lekarzem a pacjentem nie będą już ograniczone wyłącznie do wizyt w przychodniach czy szpitalach.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH

Ministerstwo Zdrowia podkreśla, że wdrożenie projektu jest procesem wieloetapowym i bardzo kosztownym. Z oficjalnych danych resortu zdrowia wynika, że głównym celem elektronizacji usług medycznych jest zapewnienie wygody pacjentom i lekarzom. Być może faktycznie tak się stanie i cyfrowa rewolucja przyczyni się do wypełnienia luki pomiędzy dużymi potrzebami chorych, a dostępnością do poszczególnych usług medycznych.
Wprowadzając stopniową elektronizację usług medycznych, Ministerstwo Zdrowia stawia na wygodę pacjentów i lekarzy. Celem projektu jest upowszechnienie elektronicznego obiegu dokumentów w placówkach medycznych na terenie całego kraju. Zanim to jednak nastąpi, placówki Podstawowej Opieki Zdrowotnej i szpitale będą musiały dostosować systemy informatyczne do wymagać ustawodawcy i zadbać o bezpieczeństwo danych pacjenta.
ZOBACZ WIĘCEJ NA KOLEJNYCH ZDJĘCIACH