
Toyota Yaris (2005-2010)
II gen. japońskiego malucha, to absolutna czołówka segmentu aut miejskich pod względem niezawodności. Awarie występują rzadko, eksploatacja nie sprawia problemów.Yaris to samochód atrakcyjny również od strony użytkowej. Ma wygodne, nieźle wykończone wnętrze i dobrze spisujące się podwozie.Najbardziej godne polecenia z uwagi na małą awaryjność są silniki benzynowe. Podstawowy 1.0 dla wielu kierowców może być jednak zbyt słaby. Wówczas trzeba sięgnąć po jednostkę 1.33.

Ford Focus (2004-2010)
Focus stawiany jest za wzór auta kompaktowego pod względem precyzji prowadzenia i przestronności wnętrza. Ale również pod względem niezawodności Focus wypada bardzo dobrze. W sumie jest to więc samochód, który warto polecić nabywcom celującym w segment C. Tym bardziej, że atutem Focusa są także dobre wykończenie i nowoczesne silniki. Z jednostek napędowych najbardziej godne polecenia są benzynowce, a zwłaszcza prosty i wyjątkowo mało kłopotliwy 1.6.

Opel Astra III (2004-2011)
Kolejne generacje Opla Astry to modele coraz lepiej dopracowane, ładniejsze i coraz mniej awaryjne. Trzecie wydanie chwalone jest przez użytkowników nie tylko za dobrą relację między kosztem zakupu a walorami użytkowymi, ale również za wyjątkową solidność. Turbodiesle Astry III mają problemy z niezawodnością i trwałością, dlatego lepiej zdecydować się na odmianę benzynową. Najlepiej z silnikiem 1.6, prostym, łatwym w naprawach i oszczędnym.

Audi TT (1998 – 2006)
Zgrabne coupe, które świetni jeździ i mało się psuje. Pod zgrabnym nadwoziem TT-ki kryje się sprawdzona płyta podłogowa Volkswagena Golfa i silniki, które zapewniają prawdziwą frajdę z jazdy. Każda z wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h poniżej 9 s i osiąga prędkości powyżej 200 km/h. Jak przystało na rasowy, sportowy samochód Audi TT ma nieco przyciasne wnętrze, w którym kierowca ma poczucie całkowitego zespolenia z autem.