Jak czytamy na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wątpliwości urzędników wzbudziły hasła reklamowe salonów meblowych Agata Meble oraz Black Red White. Promocja w sklepach BRW obowiązywała w styczniu, a w Agata Meble – w lutym i marcu 2015 roku.
Reklamy przedsiębiorców informowały, że kupując w obu salonach, konsument otrzyma 10-procentowy rabat na cały asortyment, a dodatkowo w Agata Meble klient mógł wybrać nieoprocentowane raty. Jak informuje UOKiK, w rzeczywistości, w salonach Agata Meble i BRW klient nie mógł skorzystać z rabatu, gdy chciał kupić produkty objęte innymi promocjami. Ponadto, w obu reklamach brakowało odniesienia do regulaminów, które informowały o rzeczywistych warunkach.
Agata Meble oraz Black Red White dobrowolnie zobowiązały się do zrekompensowania strat konsumentom. Klienci, którzy zrobili zakupy w obu salonach w określonym terminie, otrzymają zwrot 10 proc. wartości zakupów. Ponadto, obaj przedsiębiorcy poinformują klientów o decyzjach prezesa UOKiK na łamach dzienników ogólnopolskich.
O szczegółach zwrotu można przeczytać na stronie UOKiK
