Tylko 16 proc. to wyszukiwania dotyczące zagranicznych kierunków (spadek z 40 proc. w czerwcu 2019 r.). Internauci szukają głównie destynacji lokalnych, najczęściej w obrębie województwa, w którym mieszkają.
Muzeum Archeologiczne w Biskupinie: Turyści w maseczkach. Ale i tak zachwyceni! [zdjęcia]
Kategoria związana z atrakcjami turystycznymi zaczęła rosnąć od drugiej połowy kwietnia (od maja do końca czerwca wzrost wyszukiwań w kategorii atrakcji był już na poziomie 12 proc.). Zauważalny jest także wzrost zainteresowania miejscami blisko natury, takimi jak parki narodowe (wzrost o 62 proc. rok do roku) oraz spadek wyszukiwań popularnych i często zatłoczonych miejsc, takich jak kurorty wakacyjne czy parki rozrywki.
Google sporządziły ranking dziesięciu najczęściej wyszukiwanych haseł w każdym z województw, a zatem także w kujawsko-pomorskim. Do tej dziesiątki dodajemy jedenastą atrakcję, bo powiat chojnicki to także nasz, szeroko rozumiany region - chodzi o Park Narodowy Bory Tucholskie z siedzibą w Charzykowach (województwo pomorskie). Park znalazł się w tym województwie na czwartym miejscu wyszukiwań.
- Muzeum Archeologiczne w Biskupinie;
- Opera Nova w Bydgoszczy;
- Wyspa Młyńska w Bydgoszczy;
- Żywe Muzeum Piernika w Toruniu;
- Mysia Wieża w Kruszwicy;
- Ruiny zamku krzyżackiego w Toruniu;
- Dom Mikołaja Kopernika w Toruniu;
- Zamek Golubski (Golub- Dobrzyń);
- JuraPark Solec Kujawski;
- Myślęcinek - Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Bydgoszczy.
- Park Narodowy Bory Tucholskie z siedzibą w Charzykowach
