

Niemcy: flaga ze skrzydłem orła w kolorze różowym i fioletowym
Głównym strojem gospodarzy Euro 2024 – reprezentacji Niemiec jest biało-czarna klasyka.

Czerwono-żółte odcienie na ramionach nawiązują do niemieckiej flagi, a ich wzór ma nawiązywać do skrzydła orła.

Więcej śmiałości widać w strojach wyjazdowych: po raz pierwszy w historii reprezentacji Niemiec są one różowo-fioletowe. Kolorowa koszulka podobno reprezentuje nowe pokolenie fanów i różnorodność kraju. Wzór gradientu kolorów również nawiązuje do skrzydła orła.

Argentyna: kolor mistrzów świata
Złote wykończenia stroju domowego upamiętniają zwycięstwo na mistrzostwach świata w Katarze w 2022 roku. Z tego samego powodu strój wyjazdowy utrzymany jest w kolorze błękitu królewskiego.

Na dole koszulki znajdują się paski, które łączą w sobie europejskie i południowoamerykańskie nowości „Adidasa”. W Argentynie są niebiesko-białe.

Francja: nostalgia do kultowego wzoru lat 80.
Elektryczny błękit koszulki domowej z kultową trójkolorową lamówką, gigantycznym złotym kogutem Galijskim na sercu i nadrukiem nawiązującym do integracji „Nos differences nous unissent” (Nasze różnice nas jednoczą) po wewnętrznej stronie pokazują, że Francuzi wciąż należą do kreatorów światowej mody.



Trykot wyjazdowy jest pełną miłości przeróbką ikonicznego wzoru „Les Bleus” z czasów występów Michaela Platiniego. Zimna, a wręcz surowa w nowoczesnym stylu koszulka jest elegancko prążkowana – paski nawiązują do historycznego stylu La Marinière Française, z tym że „Nike” zmieniło to podejście pod kątem 90 stopni.

Prążki były na porządku dziennym już w latach 80., kiedy Francuzi nosili białe koszulki wyjazdowe z czerwonymi i niebieskimi liniami na całej powierzchni. Tym razem jest tak samo: tylko linie zbiegają się z jednej strony na drugą, tworząc francuską flagę. C'est très belle.

Brazylia: samba na festiwalach i na boisku
W domowej koszulce zapanował oszałamiający styl samby, nawiązujący do wszystkiego, co pochodzi z największego narodu Ameryki Południowej (architektury, muzyki i cudów natury – od muzyki po ary, górę Głowa Cukru i słynne na całym świecie plaże). Cała Brazylia ujęta została w bogato teksturowany wzór domowego stroju „Canarinhos” na rok 2024.

Żółty kolor trykotu, zielone ikoniczne wykończenia plus niebieski wzór na mankietach rękawków jako drobny szczegół dodany do i tak już skomplikowanego wzoru – nie można zaprzeczyć, że wyglądać to będzie równie dobrze na festiwalach, jak i na boisku.

Choć Brazylia jest synonimem słonecznej błękitnej bazy w swoich koszulkach wyjazdowych, „Nike” wprowadziło tyle innowacji, ile to możliwe, aby stworzyć coś naprawdę krzykliwego i odważnego. Strój wyjazdowy oddaje hołd chaotycznemu, naturalnemu pięknu plaż i dżungli. Jego misterny nadruk na całej powierzchni nawiązuje do kolorów i kształtów wybrzeży kraju, opisując rozległe wybrzeże Brazylii i wypełnaijace ją lasy deszczowe.

Zarówno w domowej jak i wyjazdowej koszulce po raz pierwszy od 2004 roku herb CBF znajduje się z przodu i na środku a nazwiska zawodników na plecach zapisane zostaną nową czcionką inspirowaną brazylijską sztuką i designem.

Włochy: z wersem namiętnego hymnu
Nie ma tu wielkich niespodzianek: oba zestawy inspirowane są kolorami włoskiej flagi.

Zestaw domowy ma zielono-biało-czerwone ramiona.

Wzór „I” na koszulkach jest nawiązaniem do nazwy kraju i prawdopodobnie numeru jeden. Na szyi napis „L'Italia chiamò” (Italia wzywa) z hymnu, który z taką pasją śpiewają zawodnicy „Squadra Azzurra”.
Anglia: kultowa przeszłość w nowoczesnym wydaniu
„Nowy strój Anglii oddaje cześć piłkarskim bohaterom z przeszłości w nowoczesnym wydaniu” – argumentowała „Nike” podczas prezentacji.

Zestaw domowy jest wykonany w tradycyjnej angielskiej bieli z przyciągającymi wzrok fioletowymi akcentami. Rękawy wykończone są mankietami w czerwono-niebieskie paski, co stanowi nowoczesne połączenie klasycznych niebieskich i czerwonych strojów „Trzech Lwów” z przeszłości.
Strój wyjazdowy jest w kolorze ciemnofioletowym z siedmiokolorowymi ukośnymi paskami na wstawkach, stanowiącymi ukłon w stronę angielskiej mody.

Wiele kontrowersji wzbudził wygląd Krzyża Świętego Jerzego na kołnierzyku koszulki, w nietypowych kolorach fioletowym i niebieskim (oryginalny krzyż jest czerwony na biały tle), co producent „Nike” nazwał „zabawną aktualizacją”. Angielscy kibice domagali się wręcz wycofania tego wzoru z obiegu, ale Związek Piłkarski FA stwierdził, że jest „bardzo dumny” z czerwono-białego Krzyża Świętego Jerzego, lecz udzieliła wsparcia nowemu projektowi.

– Nowy strój domowy Anglia na rok 2024 zawiera wiele elementów, które miały stanowić hołd dla drużyny, która zdobyła Puchar Świata w 1966 roku
– oznajmił rzecznik FA.
Hiszpania: fale, piasek i narodowy kwiat
Strój domowy Hiszpanów otrzymał bogatą czerwono-żółtą kolorystykę. Niełatwo to zauważyć, ale koszulka posiada wzór, który symbolizuje morskie fale i piasek. Z tyłu kołnierzyka dodano wizerunek goździka - jest to narodowy kwiat Hiszpanii.

Strój wyjazdowy charakteryzuje się niekonwencjonalną kombinacją kolorów, która lepiej oddaje tę samą ideę: fale, róże i tętniąca życiem hiszpańska plaża.

Portugalia: między paździerzem a maestrią
Na zakończenie 26-letniej współpracy „Nike” z „Os Navegadores” domowy strój Portugalczyków jest jaśniejszy niż był od pokoleń – połączenie odcienia w stylu malbec (głęboki szkarłat) z zielenią i złotem było podstawą koszulek w XXI wieku. Na rozstanie przygotowano trykoty w jasnej czerwieni, z czarną lamówką i białym logo.

Wydaje się, że istnieje tendencja, w ramach której zespoły otrzymują rozczarowujące stroje jako ostatnie w swojej serii, choć wyjazdówka „Nawigatorów” jest tego kompletnym zaprzeczeniem.

Projekt stroju wyjazdowego, najpiękniejszy w historii „A Selecao das Quinas”, wykonano w stylu Azulejo (błękitnej ceramicznej terakoty), portugalskiego skarbu narodowego. Brudny nadruk w kolorze złamanej bieli, z czarnogranatowymi oblamówkami, nadającymi bardziej opływowy kształt i wyrazistym kontastującym emblematem FPF na sercu po prostu wygląda świetnie.

Belgia: bordowe diabły i kultowe postacie z komiksów
„Czerwone Diabły” są teraz bordowe. Ciemnoczerwone tło nawiązuje do belgijskiej flagi, a wzór koszulki inspirowany jest nowoczesną architekturą belgijską. Z tyłu kołnierza znajduje się napis „1895” – rok założenia Królewskiej Belgijskiej Federacji Piłki Nożnej.

Strój wyjazdowy jest dedykowany belgijskiemu twórcy komiksów Hergé i jest inspirowany kultowym strojem jego najsłynniejszej postaci – blondynki Tintiny z przygód ze Śnieżką.



Holandia: piękno w klasycznej prostocie
Koszulka domowa ma klasyczny pomarańczowy kolor z cienkim wzorem. Kołnierzyk i rękawy wykonane są w dwóch odcieniach niebieskiego.

Po wewnętrznej stronie kołnierza znajduje się ultranowoczesna korona symbolizująca, iż Holandia jest Królestwem.

Nowy domowy trykot „Oranje” jest jednak czymś wyjątkowym: ma piękny wygląd, który sprawia wrażenie, jakby był noszony wcześniej niezliczoną ilość razy, a mimo to wciąż jest świeży.

Strój wyjazdowy jest w tym samym kolorze granatowym z geometrycznym wzorem. Kolor kołnierzyka i rękawów jest pomarańczowy.

Meksyk: orły i węże
Obydwa T-shirty charakteryzują się żywymi, ludowymi wzorami. Na koszulce domowej grafika z piórami nawiązuje do orła.

Na koszulce wyjazdowej znajduje się wizerunek węża.

Obydwa zwierzęta znajdują się w herbie Meksyku.
Kolumbia: Zaszyfrowany Feniks
Tutaj autorzy wprowadzili nowy symbol Kolumbii – ptaka Feniksa, który symbolizuje świeżą energię, odnowę i transformację. W zestawie domowym skrzydła Feniksa są ustawione wzdłużnie.

Podczas podróży ptak jest ukryty we wzorze.

Chorwacja: rosnące kwadraty „Ognistych”
Na domowej koszulce kultowe czerwono-białe kwadraty stały się największe jak dotąd (zaledwie 8 i pół z przodu), zapewniając odważniejszy wygląd, który ma ukształtować rozpoznawalne motywy chorwackiej flagi na trybunach i na boisku. Rękawy i kołnierzyk są białe.

Po wewnętrznej stronie kołnierza znajduje się logo „Obitelj/Family” (rodzina), które odzwierciedla jedność zespołu i przypomina o chorwackiej ognistej rodzinie piłkarskiej. Zewnętrzna żebrowana część dodaje jeszcze wyraźniejszego, nowoczesnego stylu.


Zainspirowana chwałą dawnych czasów, koszulka rezerwowa stanowi nowoczesny akcent w klasycznym stylu, przypominając graczom i fanom, aby nadal marzyli o wielkich marzeniach.

Ukośne kwadraty nowej koszulki po raz kolejny składają hołd bohaterom mistrzostw świata we Francji w 1998 roku (gdzie „Vatreni” wywalczyli pierwsze w swojej historii trzecie miejsce), a kolor niebieski nawiązuje do kolorów herbu i chorwackiej flagi.

Węgry: zjednoczeni na Euro
„Tylko razem” to napis na kołnierzach obu koszulek, kolorystyka nawiązuje do węgierskiej flagi.

Przesłanie jest takie samo – wszyscy muszą zjednoczyć się we wspieraniu drużyny na Euro.

Szkocja: ozdoba kiltu
Na obu koszulkach tartan – kraciasty klasyczny szkocki wzór, który może symbolizować konkretny klan, a także obszar lub organizację.

Jest to symbol kraju. Na pewno widzieliście podobne projekty na szkockich kiltach (spódniczkach z tartanu, czyli materiału w kraciasty wzór).

Dania: 1535 klubów symbolem drużyny narodowej
Tym razem Duńczycy postanowili się wyróżnić i stworzyli zupełnie wyjątkowy T-Shirt. „Hummel” przygotował domowy trykot z nazwami wszystkich 1535 klubów zrzeszonych w Duńskim Związku Piłkarskim (DBU) zapisanymi na wewnętrzej stronie koszulki małą czcionką.

Posiada również unikalny kwadratowy projekt zewnętrzny, który ma reprezentować różnorodność wszystkich tych klubów, które łączą się, tworząc duńską społeczność piłkarską.
„Nowa koszulka reprezentacji narodowej niesie nadzieje i marzenia tysięcy małych klubów piłkarskich w całym kraju. Wszystkie są zapisane po wewnętrznej stronie jako symbol duńskiej społeczności piłkarskiej – od najmniejszego klubu amatorskiego po drużynę narodową”.
– Chcemy być zespołem reprezentującym całą Danię, inspirować dzieci i młodzież oraz pokazywać im, jak piłka nożna może nas zjednoczyć
– uzasadniał Peter Møller, dyrektor dso spraw piłki nożnej w DBU.
Strój wyjazdowy to odwrócenie koszulki domowej z zachowaniem wszystkich niansów unikatowego projektu producenta.

Chile: fani i Andy
Czerwona mozaika na stroju domowym symbolizuje chilijskich kibiców.

Natomiast biały kolor bazowy stroju wyjazdowego nawiązuje do śnieżnobiałych szczytów Andów.

Peru: muzyka klasyczna i ludowa
Zestaw domowy jest tradycyjnie z ukośnym paskiem. Klasyk wszechczasów.

Grafiki na obu koszulkach nawiązują do ludowych instrumentów muzycznych.

Walia: żółty retro na cześć nakrycia głowy
Walijczycy nie dotarli jeszcze na Euro, ale stają przed szansą w finale baraży w meczu z Polską, we wtorek 26 marca w Cardiff. Domowy strój „Smoków” jest czerwony z zielonymi i białymi paskami.

Strój wyjazdowy jest w kolorze żółtym ze wzorem retro, inspirowanym walijskim nakryciem głowy.

Polaka: ponadgabarytowy orzeł ma tchnąć do boju
Koszulka domowa to klasyczna koszulka w czerwono-białe paski z charakterystycznym kołnierzykiem polo prążkowanym w kolorze czerwonym, nawiązującym do legend polskiej piłki nożnej. Ponadgabarytowy herb na środku koszulki oraz logo PZPN z tyłu kołnierzyka dodają jej wyrafinowania.

Strój wyjazdowy charakteryzuje się bardziej niekonwencjonalnym podejściem i zawiera odważną grafikę w trzech odcieniach czerwieni, aby uzyskać bogaty efekt gradientu. Po raz pierwszy strój wyjazdowy dla Polski zawiera tak oryginalny element projektu.

Obie koszulki posiadają powiększone godło (Białego Orła w Koronie), które wyraża tożsamość narodową i buduje poczucie wspólnoty wśród kibiców. To świadectwo zaangażowania Biało-Czerwonych w ochronę dziedzictwa piłkarskiego i jednocześne wdrażania innowacji i przesuwania granic możliwości.
