W ostatnich dniach redakcję „Expresu” odwiedzali Czytelnicy, zbulwersowani książeczką, informującą o nowych taryfach dla odbiorców gazu.
[break]
- Ogrzewam się gazem, płacę rachunki po kilkaset złotych, w mrozach nawet tysiąc i więcej - piekli się Czesław Woźniak, który przyniósł nam jeden z egzemplarzy broszurki PGNiG. - Poczta dostarczyła mi broszurkę, w której gazownia informuje o dwuprocentowej obniżce cen - przecież ta informacja kosztowała pewnie gigantyczne pieniądze, biorąc pod uwagę liczbę osób, do których ją wysłano. Wolałbym większą obniżkę cen, bo przecież od dawna to paliwo na świecie tanieje i to o więcej niż te dwa procent, które „podarowała” mi gazownia.
Faktycznie broszura PGNiG Obrót Detaliczny, bo to ta spółka - córka koncernu dostarcza wydawnictwo bydgoszczanom, wydana jest na bogato. Okładka na kredowym papierze, wysokiej jakości papier wewnątrz. Koncern informuje w niej, że obniża ceny detaliczne dla klientów indywidualnych „nawet” o 2,3 proc.
Zapytaliśmy PGNiG o zasadność wydawania broszury i komentarz dotyczący m.in. obniżki cen dla gospodarstw domowych. Odpowiedź firmy warto zacytować w obszernym fragmencie - rzadko już bowiem zdarza się czytać podobne wypowiedzi.
- Obowiązek poinformowania klientów o zmianie taryfy wynika z Ustawy Prawo Energetyczne - pisze w przygotowywanej przez trzy dni odpowiedzi Szymon Kozak z Działu Komunikacji i Sponsoringu PGNiG Obrót Detaliczny. - Spółka (...) konsekwentnie podnosi efektywność procesów związanych z korespondencją, wydrukiem i komunikacją z klientami. W tym roku dotyczyło to przede wszystkim optymalizacji zadruku, przy zachowaniu czytelności materiałów informacyjnych. Innym istotnym elementem była dokładna analiza rynku usług poligraficznych i staranny wybór wykonawcy - priorytetem była cena wykonania usługi przy jednoczesnym spełnieniu warunków jakości drukowanych materiałów. Dzięki wskazanym działaniom koszt wydruku obecnego wyciągu z taryfy był niższy niż w roku poprzednim. Koszt wysyłki, tj. koszt dostarczenia przez operatora pocztowego, również został obniżony. Wskazane działania mają na celu minimalizację ponoszonych kosztów, co w dalszej perspektywie skutkuje obniżaniem cen oferowanych produktów, czego przykładem jest obecnie obowiązująca taryfa.
