Faworytem WRT z Robertem Kubicą w składzie
Belgijska ekipa WRT, w której obok Roberta Kubicy startują Szwajcar Louis Deletraz (Polak triumfował z nim w 2021 w European Le Mans Series) oraz urodzony w Angoli Portugalczyk Rui Andrade, wygrała poprzednią rundę cyklu 6-godzinny wyścig na japońskim Fuji International Superspeedway w Oyamie i prowadzi w klasyfikacji generalnej.
Liderzy w klasie LMP2 zgromadzili w sześciu startach 135 pkt i mają już zagwarantowane miejsce na podium. Tylko raz nie udało im się stanąć na podium. W pierwszej rundzie długodystansowych mistrzostw świata WEC (World Endurance Championship) znaleźli się tuż podium. W 1000 Miles of Sebring wygrali Brytyjczycy Philip Hanson i Frederick Lubin. Prowadzący w klasyfikacji generalnej dwukrotnie ulokowali się na trzecim miejscu (6 Hours of Portimao, 6 Hours of Monza). Natomiast w prestiżowym francuskim 24-godzinnym wyścigu Le Mans byli o włos od końcowego triumfu. Wygrana w ostatniej rundzie w japońskiej Fuji umocniła pozycję liderów i przybliżyła do tytułu mistrzowskiego.
Ostatni taniec Roberta Kubicy?
Kierowca Orlen Teamu stoi przed historyczną szansą, bowiem w przyszłym sezonie klasa LMP2 została wycofana z długodystansowych mistrzostw świata WEC. Pomimo wielu osiągnięć, były kierowca Formuły 1 w swoim CV nie ma jeszcze trofeum tychże zawodów.
W kwalifikacjach ORLEN Team WRT zajął dziesiątą lokatę, natomiast zespół Śmiechowskiego wypadł trochę lepiej, plasując się na siódmym miejscu.
Polski kierowca na brak ofert przed kolejnym sezonem nie narzeka. Spekuluje się o jego współpracy z byłym mistrzem świata F1 Niemcem Sebastianem Vettelem. Szanse na ściganie się klasie Hypercar są realne.
Biało-Czerwone podium na pożegnanie?
Na drugiej pozycji jest polski team Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim w składzie. Sensacyjni zwycięzcy tegorocznego 24h Le Mans w poprzedniej rundzie w Japonii wypadli słabiej niż się spodziewano, zajęli dziewiątą lokatę i z dorobkiem 102 pkt szans na tytuł już praktycznie nie mają.
Będą się natomiast bili o utrzymanie drugiej lokaty z angielskim zespołem United Autosports.
W Bahrajnie jest bowiem do zdobycia 39 pkt. Ekipa WRT tytułu nie zdobędzie tylko wtedy, jeżeli nie dojedzie do mety, a wyścig wygra Inter Europol Competition lub United Autosports.
W 2023 roku rywalizacja w LMP2 jest prowadzona po raz ostatni w ramach WEC (World Endurance Championship). Od 2024 kierowcy walczyć będą wyłącznie w kategorii hypercars. Bolidy LMP2 pojadą tylko w 24 Le Mans.
Transmisja wyścigu w Eurosport 2 i Eleven Sports 3. Początek o godz. 11.30.(PAP)
