Zachwyca talentem i urodą

Justyna Król
Po jej występach owacje rozlegały się w największych i najsławniejszych salach operowych, m.in., w Los Angeles, Paryżu, Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Monachium.

Po jej występach owacje rozlegały się w największych i najsławniejszych salach operowych, m.in., w Los Angeles, Paryżu, Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Monachium.

<!** Image 2 align=right alt="Image 44368" sub="Gwendolyn Bradley w jednej ze swych scenicznych kreacji ">Wkrótce niezwykle utalentowana czarnoskóra piękność przyjedzie do Bydgoszczy.

Amerykańska sopranistka Gwendolyn Bradley wystąpi w Filharmonii Pomorskiej. Słynna na całym świecie śpiewaczka o przepięknej barwie głosu (liryczno-koloraturowy sopran) zachwyca też urodą. Jeden z krytyków opisał ją tymi słowami: „urodziwy głos i wspaniała prezencja sceniczna”. Miał rację, bo Gwendolyn Bradley lubi zaskakiwać publiczność także wyszukanymi kreacjami, dobranymi do każdego z wykonywanych utworów.

W 1981 roku zadebiutowała na scenie jako pierwszy sopran nowojorskiej Metropolitan Opera. Potem niejednokrotnie występowała na najważniejszych scenach operowych i symfonicznych świata, m.in. w Los Angeles, Paryżu, Berlinie, Wiedniu, Madrycie, Monachium, Barcelonie.

W Metropolitan Opera pełniła rolę artystki solowej przez dziewięć miesięcy. Zaśpiewała wówczas między innymi tytułową rolę w operze „Słowik” Strawińskiego, zagrała Klarę w „Porgy and Bess” Gershwina, Zerbinettę w operze „Ariadna z Naxos” Ryszarda Starussa, Gildę w „Rigoletcie” Verdiego, Blondę w „Uprowadzeniu z Seraju” Mozarta. Jej związek z Los Angeles Opera Company zaowocował wspaniałymi rolami w utworach Mozarta, takimi jak rola Paminy w „Czarodziejskim flecie” i Zerliny w „Don Giovannim”.

Współpracowała z takimi wielkimi osobowościami artystycznego świata jak dyrygenci Zubin Mehta, Riccardo Muti, André Previn i Mścisław Rostropowicz (jednocześnie wirtuoz wiolonczeli).

<!** reklama left>Nagrała między innymi partię Fiakermilli z „Arabelli” Straussa wraz z inną sławną śpiewaczką, Nowozelandką Kiri Te Kanawą i z orkiestrą pod dyrekcją Jeffreya Tate’a dla „Decca Records”, a także partię z opery „Czterech świętych w trzech aktach” Virgila Thomsona dla „Nonesuch Rrecords”, koncert galowy Gershwin-Bernstein z Waynem Marshallem i Orkiestrą Symfoniczną NDR oraz utwory koncertowe Mozarta z muzykami Francuskiej Orkiestry Symfonicznej.

W repertuarze amerykańskiej gwiazdy znajdują się różnorodne kompozycje, od dzieł barokowych po XX-wieczne.

Do Polski przyjedzie tylko na dwa koncerty - w Bydgoszczy i w Warszawie. W stolicy wystąpi na zamkniętym koncercie - wielkiej gali Buisiness Centre Club. W bydgoskiej filharmonii śpiewaczka zaprezentuje najpopularniejsze arie z oper i operetek oraz pieśni negro spirituals. Towarzyszyć jej będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Pomorskiej pod dyrekcją Janusza Powolnego.

Koncert odbędzie się w Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy w środę 7 lutego. Bilety w przedsprzedaży kosztują od 1 lutego 80 zł i 100 zł (do końca stycznia obowiązywała niższa cena).

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie