Koncepcje pierwotnie przedstawione przez PKP spotkały się z chłodnym przyjęciem. Bydgoszczanom projekty nie podobały się, podobne uwagi zgłaszały władze miasta. PKP postanowiły wysłuchać krytycznych głosów, przygotowując nowe, dające również wgląd w zabytkowy budynek dworca wewnętrznego. Autorem koncepcji nowej stacji jest bydgoska firma Allplan. I tu nie zabrakło zawirowań - z powodu starego platana, rosnącego w sąsiedztwie pierwszego peronu, nowy budynek musiał zostać obrócony o 180 stopni w stosunku do początkowego projektu.
Nowa bydgoska stacja będzie miała pięć kondygnacji. Na najwyższej będą mieściły się biura, na najniższej - kasy biletowe oraz tunel prowadzący na perony. Pomiędzy kondygnacjami będzie prześwit, co pozwoli dostrzec odrestaurowany budynek dworca wyspowego.
Gmach dworca wyposażony zostanie również w świetlik, doprowadzający światło dzienne do niższych kondygnacji obiektu.
Pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami będą ruchome schody oraz windy. Nowy Dworzec Główny PKP zbudowany zostanie ze stali, betonu i szkła, a jego posadzki będą granitowe. Powierzchnią - ponad 6 tys. metrów kwadratowych - dorówna on zabytkowi z połowy XIX stulecia.(zet)
Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?