Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielki potencjał ukryty pod wodą

Redakcja
W jaki sposób przyciągnąć turystów i inwestorów do naszego miasta? Okazuje się, że podstawą jest dobra promocja regionu. Jak twierdzą znawcy, Bydgoszcz ma ogromny potencjał.

W jaki sposób przyciągnąć turystów i inwestorów do naszego miasta? Okazuje się, że podstawą jest dobra promocja regionu. Jak twierdzą znawcy, Bydgoszcz ma ogromny potencjał.

<!** Image 2 align=right alt="Image 25635" >Województwo kujawsko-pomorskie jako jedno z pięciu przystąpiło do programu finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny „Turystyka - wspólna sprawa”.

Na jego realizację Unia przeznaczyła 22 mln zł, z czego 20 procent może przypaść naszemu województwu. Celem przedsięwzięcia jest promowanie regionu w kraju i za granicą. - Najważniejsze, by osoby i instytucje zajmujące się tą branżą w regionie robiły to fachowo, dlatego po uzyskaniu propozycji od lokalnych przedsiębiorców i wybraniu najlepszych ofert i pomysłów promocji, przeprowadzane będą szkolenia - tłumaczy Bartosz Lewicki, zajmujący się projektem na terenie całego kraju. - Trzeba doprowadzić do podniesienia atrakcyjności całego regionu, wypromować własne „produkty sieciowe”, wykorzystać cały posiadany potencjał.

Po wstępnych analizach w naszym województwie, na prowadzenie w wyścigu o tytuł produktu sieciowego, obok doliny Noteci, zamków krzyżackich w Toruniu i Borów Tucholskich, ma Bydgoski Węzeł Wodny.

<!** reklama left>- Bydgoszcz jest na wodnej drodze, łączącej wschód i zachód kontynentu. Nasze miasto określane jest jako „wodna stolica Europy”. Dlatego planujemy na naszym szlaku mariny i przystanie - opowiada wojewódzki koordynator projektu Zbigniew Galiński. - Zagraniczny turysta zacumuje u nas łódź, po czym będzie chciał miło spędzić czas. Dlatego skorzysta z przygotowanych dla niego ofert kulturalno-sportowych, które też są widoczne na ogólnopolskiej arenie.

Dodatkowym atutem, który ma szansę zachwycić gości, jest secesyjny charakter naszego miasta. - W Polsce pod tym względem wyprzedza nas tylko Łódź - podkreśla Zbigniew Galiński. Specjaliści od promocji zaznaczają jeszcze jeden, bardzo istotny, element Bydgoszczy. - Bezwzględnie powinniśmy promować Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku. Niezwykle rzadko zdarza się, by tak duży obszar rekreacyjno-rozrywkowy znajdował się na terenie miasta, w całej Europie takie miejsca są poza obszarami metropolii - opowiada Halina Piechocka-Lipka, p.o. dyrektora Wydziału Kultury i Promocji Miasta bydgoskiego ratusza. - Leśny Park Kultury i Wypoczynku umieściliśmy na stronie internetowej linii RyanAir. W każdym projekcie, przedstawianym zagranicznym inwestorom, nie może zabraknąć myślęcińkiego parku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera