Epic Games ma mocną pozycję na rynku gier komputerowych oraz oprogramowania. Jej flagowym produktem jest Fortnite – jedna z najpopularniejszych gier na świecie, chociaż starsi czytelnicy pewnie pamiętają także grę Unreal oraz Unreal Tournment. Już pod koniec lat dziewięćdziesiątych w wielu domach na całym świecie gracze oddawali się wirtualnym strzelaninom, a Unreal jest już elektronicznym klasykiem gier typu FPS.
Epic Games opracowował również silnik Unreal Engine, powszechnie uważany za najbardziej zaawansowane narzędzie do tworzenia grafik 3D w czasie rzeczywistym, używane w różnych branżach poza grami. Teraz będzie używane przez Volvo Cars do opracowywania cyfrowych interfejsów w swoich samochodach i renderowania grafiki w czasie rzeczywistym na ekranach… samochodów.
Volvo Cars jest pierwszym europejskim producentem samochodów, który wykorzystał Unreal Engine do opracowania interfejsu Human-Machine. Mówiąc dokładniej, początkowo skupi się na module informacyjnym kierowcy (DIM), jednym z wyświetlaczy w kabinie, który dostarcza kierowcy istotnych informacji i funkcji informacyjno-rozrywkowych.
W nowej generacji samochodów Volvo klienci będą mieli do czynienia z imponującą, wysokiej jakości grafiką na tych wyświetlaczach. Znacznie ostrzejsze rendery, bogatsze kolory i zupełnie nowe animacje 3D to elementy, którymi pokładowe wyświetlacze samochodów marki Volvo będą ustanawiać nową jakość w swojej branży.
Dobra grafika to nie tylko wyższy komfort i lepsze wrażenie, ale także bezpieczniejsza jazda. Czytelne i szybkie przekazanie istotnych informacji sprawia, że samochód staje się coraz bardziej spersonalizowanym urządzeniem. A dzięki Unreal Engine w naszych samochodach jeżdżenie Volvo będzie jeszcze przyjemniejsze — powiedział Henrik Green, dyrektor ds. produktu w Volvo Cars.
Dzięki połączeniu silnika Unreal Engine z wysokowydajną mocą obliczeniową platform Snapdragon® Cockpit trzeciej generacji, następna generacja samochodów Volvo wyznaczy nowy standard wydajności grafiki i systemów infotainmant.
W rezultacie system informacyjno-rozrywkowy nowej generacji Volvo Cars będzie ponad dwa razy szybszy niż jego poprzednik, a generowanie i przetwarzanie grafiki w kabinie będzie nawet dziesięciokrotnie szybsze.
Kiedy wprowadzasz do samochodu interaktywną grafikę wysokiej rozdzielczości działającą w czasie rzeczywistym, otwierasz drzwi do szerokiej gamy nowych sposobów informowania i zapewniania rozrywki wszystkim w środku — powiedział Heiko Wenczel, dyrektor Epic Games odpowiedzialny za projekty zastosowania Unreal Engine w branży motoryzacyjnej. Utalentowane zespoły Volvo Cars zajmujące się projektowaniem i rozwojem produktów wykorzystały tę okazję, aby zrobić coś świeżego, co będzie ewoluować dzięki ekscytującym nowym funkcjom, które wykorzystują możliwości Unreal Engine.
Pierwszym samochodem z nową grafiką jest nowy, w pełni elektryczny flagowy model, który Volvo Cars zaprezentuje jeszcze w tym roku. Model ten jest otworzy nową generację całkowicie elektrycznych samochodów Volvo, ponieważ do 2030 r. nasza firma ma sprzedawać wyłącznie auta o takim napędzie.
W dalszej przyszłości firma widzi dla Unreal Engine dodatkowe możliwości rozwoju innych obszarów technologii w nowych samochodach Volvo, ponieważ deweloperzy Volvo Cars będą nadal badać nowe zastosowania dla tej i innych platform technologicznych opartych na oprogramowaniu, zawsze mając na uwadze bezpieczeństwo.
Volvo Cars ma ambicję, aby połowę całego oprogramowania w swoich samochodach opracować we własnym zakresie do połowy dekady i prowadzi intensywne rekrutacje w ramach rozwoju oprogramowania. Dołączając do firmy, programiści mają wiele możliwości pracy nad ekscytującymi i przełomowymi nowymi aplikacjami i platformami samochodowymi.
Uwaga dla redaktorów:
Snapdragon jest znakiem towarowym lub zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Qualcomm Incorporated.
Snapdragon jest produktem firmy Qualcomm Technologies, Inc. i/lub jej spółek zależnych
Volvo Cars w 2021 roku
Grupa Volvo Car zanotowała zysk operacyjny w wysokości 20,3 mld koron (SEK). Przychody w 2021 roku wyniosły 282,0 mld koron, zaś światowa sprzedaż osiągnęła poziom 698 700 samochodów.
O Volvo Car Group
Firma Volvo Cars została założona w 1927 r. Obecnie Volvo to jedna z najbardziej znanych i cenionych marek samochodów na świecie, obecna w ponad 100 krajach. Spółka Volvo Cars notowana jest na giełdzie Nasdaq Stockholm, akcje oznaczone są symbolem „VOLCAR B”.
Volvo Cars dąży do zapewnienia klientom swobody poruszania się w sposób spersonalizowany, zrównoważony i bezpieczny. Znajduje to odbicie w planach sprzedaży w 2030 roku już wyłącznie samochodów elektrycznych. Volvo Cars zobowiązuje się również do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a celem firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r.
W grudniu 2020 r. firma Volvo Cars zatrudniała ok. 40 000 pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy. Siedziba główna Volvo Cars, dział rozwoju produktu, marketingu i administracji znajdują się w Göteborgu w Szwecji. Główne zakłady produkcyjne spółki znajdują się w Göteborgu (Szwecja), Gandawie (Belgia), Karolinie Południowej (USA), Chengdu, Daqing i Taizhou (Chiny). Firma ma również centra rozwojowe i projektowe w Göteborgu, Camarillo i Sunnyvale (USA) oraz Szanghaju (Chiny).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?