TOP 10 siłowni plenerowych w Bydgoszczy. Gdzie warto poćwiczyć pod chmurką? [ranking subiektywny]

Małgorzata Pieczyńska
Małgorzata Pieczyńska
Siłownia plenerowa - ul. Kossaka (Górzyskowo)Mieści się na terenie Parku Rekreacji Sportowej (ul. Kossaka/Gersona - wejście od strony cmentarza). Jest dobrze wyposażona, m.in. w urządzenia do rozruchu rąk i nóg. Teren posiada oświetlenie, więc można ćwiczyć nawet wieczorem. Są tu też: plac zabaw, ławeczki, ramki do przypięcia rowerów. Obok znajduje się tzw. łyżworolka, czyli platforma dedykowana rolkarzom i plac do kalisteniki. - Z funduszy mieszkańców zakupiono z kolei dwie bramki do piłki nożnej - mówi Marek Grabowicz, prezes Stowarzyszenia Górzyskowo i członek rady osiedla. Arkadiusz Wojtasiewicz
Pogoda sprzyja aktywności fizycznej i ćwiczeniom na świeżym powietrzu. Choć są już wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie otwarcia siłowni zewnętrznych i placów zabaw, to bydgoski ratusz jeszcze nie podjął decyzji o ich odmrożeniu. Warto jednak wiedzieć, gdzie takie miejsca są zlokalizowane w mieście i jakie atrakcje na nas tam czekają. Oto nasz subiektywny ranking.

W Bydgoszczy jest niemal 40 siłowni plenerowych. Większość powstała w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

- Często mieszczą się tuż obok placów zabaw - mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy. - Zwykle zamontowanych jest tam kilka urządzeń wielostanowiskowych. Realizując nowe tego typu inwestycje uwzględniamy także potrzeby osób niepełnosprawnych. Staramy się, aby minimum jedno urządzenie było właśnie im dedykowane.

Ćwiczenia na siłowniach zewnętrznych poleca Karolina Gruszecka, dietetyk i trener personalny z Bydgoszczy.

- Plusów jest sporo - mówi. - Ćwicząc w takim miejscu nie tylko jesteśmy aktywni, mamy dobry nastrój, ale też dbamy o masę mięśniową, a większa masa mięśniowa zwiększa podstawową przemianę materii. Poza tym przebywamy na świeżym powietrzu, a gdy świeci słońce, to jeszcze dochodzi do naturalnej suplementacji, czyli syntetyzuje się witamina D3. Przed treningiem warto zrobić rozgrzewkę od 5 do 15 minut, żeby przygotować wszystkie stawy do ruchu, zwiększyć temperaturę ciała i dzięki temu zmniejszyć ryzyko wystąpienia kontuzji.

Karolina Gruszecka poleca też siłownie zewnętrzne seniorom.

- Są badania mówiące, że na przedłużenie życia wpływa duży poziom masy mięśniowej, z kolei im wyższy poziom tkanki tłuszczowej, tym ryzyko przedwczesnej śmierci wzrasta - mówi. - Dlatego osoby starsze narażone na utratę masy mięśniowej, czyli sarkopenię jak najbardziej powinny spędzać czas w takich siłowniach plenerowych. To nie musi być codziennie, ale 30-minutowy trening dwa lub trzy razy w tygodniu świetnie wpłynie na ich zdrowie.

Głośne powroty piłkarzy do ekstraklasy.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3