Sztuczny haszysz (fake hash, hasan) może doprowadzić do śmierci. Nowe ostrzeżenie GIS

online za GIS
GIS ostrzega przed dopalaczami. Sztuczny haszysz to groźny dla zdrowia narkotyk! arch. PPG/GIS
26 lutego br. pojawiło się nowe ostrzeżenie Głównego Inspektora Sanitarnego dotyczące plastycznej masy do palenia (sztuczny haszysz – fake hash), koloru czarnego, brunatnego lub żółtego,zwany popularnie hasanem.

GIS ostrzega przed groźnym dopalaczem

W ostatnim czasie, głównie na terenie województwa łódzkiego, pojawia się narkotyk dostępny w postaci plastycznej masy do palenia (sztuczny haszysz – fake hash), w kolorze czarnym, brunatnym lub żółtym, sprzedawany przez dilerów w woreczkach strunowych, bez etykiety.

GIS ostrzega przed dopalaczami. Sztuczny haszysz to groźny dla zdrowia narkotyk!
GIS ostrzega przed dopalaczami. Sztuczny haszysz to groźny dla zdrowia narkotyk! GIS

Sprawdź również:

Palenie tego narkotyku może doprowadzić do zgonu!

Hasan, bo tak nazywany jest przez użytkowników, działając silnie na ośrodkowy układ nerwowy (odurzenie) może powodować zatrucie, a nawet zgon.

To działa dużo silniej niż marihuana

Z informacji jakimi dysponuje Główny Inspektorat Sanitarny wynika, iż w obecnie zabezpieczanych produktach zidentyfikowano syntetyczny kannabinoid o nazwie 4F-MDMB-BINACA, który już w małym stężeniu działa na receptory kannabinoidowe, silniej od Δ9-THC – składnika marihuany.

Sztuczny hasz. Powikłania po zażyciu. Może powodować choroby

Powoduje halucynacje, pobudzenie, agresję, lęk, splątanie, letarg, psychozy, problemy gastryczne, jak również przyspieszenie akcji serca oraz ostrą niewydolność nerek. Stosowanie tego narkotyku prowadzi do uzależnienia lub chorób psychicznych.

Sprawdź również:

Ostrzeżenia GIS: Te produkty mogą szkodzić zdrowiu i życiu!

Fake hash, Fake hasz, Sztuczny haszysz. Gdzie szukać pomocy?

W przypadku zauważenia osoby, co do której podejrzewamy spożycie tego narkotyku, należy:

  • Zadbać o własne bezpieczeństwo.
  • Wezwać Oddział Ratownictwa Medycznego (tel. 112).
  • W miarę potrzeby i możliwości przystąpić do pierwszej pomocy przedmedycznej.

Samo zdrowie? Nie zawsze. Zobacz, jak warzywa mogą osłabiać ...

GIS ostrzega przed dopalaczami. Dopalacze to narkotyki

Główny Inspektor Sanitarny informuje o niebezpieczeństwie związanym z użyciem nowych narkotyków (zwanych popularnie „dopalaczami). Produkty sprzedawane jako tabletki, proszki, ziołowe lub plastyczne mieszanki, jak również liquidy do palenia, często zmieniają skład i stężenie. Użytkownicy często nie są świadomi jakie substancje spożywają, co powoduje trudności w niesieniu pomocy przez służby medyczne.

GIS ostrzega przed dopalaczami. Sztuczny haszysz to groźny dla zdrowia narkotyk!
GIS ostrzega przed dopalaczami. Sztuczny haszysz to groźny dla zdrowia narkotyk! GIS

Strajk. Górnicy zostają pod ziemią

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3