MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trwają prace przy budowie obwodnicy Opatowa. Montaż belek na najdłuższej estakadzie zakończony. Czas na roboty bitumiczne na trasie głównej

Sandra Krakowiak
Sandra Krakowiak
Na obwodnicy Opatowa zakończył się montaż belek na najdłuższej estakadzie zakończony.  Z początkiem maja ruszyły prace bitumiczne na trasie głównej
Na obwodnicy Opatowa zakończył się montaż belek na najdłuższej estakadzie zakończony. Z początkiem maja ruszyły prace bitumiczne na trasie głównej GDDKiA
Trwają intensywne prace na obwodnicy Opatowa. Zakończył się montaż belek na najdłuższej estakadzie. Z początkiem maja ruszyły prace bitumiczne na trasie głównej. Zobaczcie zdjęcia

Roboty bitumiczne na budowie obwodnicy Opatowa

Jak poinformował kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, budowa obwodnicy Opatowa wchodzi w kolejny etap.

- W kwietniu zakończył się montaż belek na najdłuższej estakadzie w ciągu drogi krajowej numer 9. W tym miesiącu ruszyły roboty bitumiczne na jezdni przyszłej drogi ekspresowej S74. W rejonie miejscowości Okalina ułożone zostały pierwsze odcinki podbudowy bitumicznej pod warstwy nawierzchni

– wyjaśnia Małgorzata Pawelec – Buras rzeczniczka kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad,

Co jest robione?
Obecnie na budowie obwodnicy Opatowa w ciągu DK9 i S74 wykonywane są zarówno prace ziemne, jak i roboty bitumiczne. Kontynuowane są prace przy obiektach inżynierskich czyli mostach, wiaduktach, estakadach, przepustach i kładce dla pieszych.
Ogólne zaawansowanie prac osiągnęło półmetek. Zakończone zostało odhumusowanie terenu i wymiana gruntów, przebudowa mediów i budowa dróg technologicznych w śladzie dróg dojazdowych. Zaawansowanie robót ziemnych czyli robót przy wykopach i nasypach osiągnęło około 75 procent. Na odcinkach z warstwami podbudowy z kruszywa rozpoczęło się układanie podbudowy bitumicznej, na której układane będą dwie warstwy nawierzchni.

Widoczne są już ustroje nośne 12 obiektów mostowych, również najdłuższej blisko 300-metrowej estakady w ciągu DK9. Zakończył się montaż 286 belek na tym obiekcie pełniącym funkcję mostu i przejścia dla zwierząt. Ustroje nośne większości mostów i wiaduktów są już zabetonowane, roboty związane z posadowieniem kontynuowane są jedynie na dwóch obiektach na odcinku przyszłej S74.
- Wraz z postępem prac wprowadzane są zmiany organizacji ruchu lokalnego, dlatego apelujemy o zwracanie uwagi na zmieniające się tymczasowe oznakowanie. Na przykład od jutra korzystamy z nowego bypassu wzdłuż drogi gminnej w Okalinie Kolonii – mówi rzeczniczka.

Obwodnica Opatowa bardzo potrzebna
Obwodnica Opatowa to bardzo wyczekiwana inwestycja przez mieszkańców. Przez miasto przebiegają dwie ważne trasy krajowe o bardzo dużym natężeniu ruchu: Sulejów - Kielce – Kraśnik oraz Radom – Ostrowiec Świętokrzyski - Rzeszów. Przez miasto obie te trasy biegną jednym śladem, wąską ulicą, między ciasną zabudową, co sprawia, że w godzinach szczytu Opatów jest zakorkowany. W ciągu doby przez miasto przejeżdża kilkanaście tysięcy pojazdów. Obwodnica Opatowa uwolni miasto od ruchu tranzytowego, zatorów i spalin, poprawi jakość życia mieszkańców oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących tranzytem. 

Na około 12-kilometrowym odcinku drogi krajowej numer 9 i drogi ekspresowej S74 zaprojektowanych zostało 20 obiektów inżynierskich, w tym 14 mostów, wiaduktów i estakad oraz 6 dużych przepustów ekologicznych. Inwestycja zakłada budowę, w większości po nowym śladzie, odcinka dwujezdniowej DK9 klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o długości 5,1 km i odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S74 o długości 6,5 km. Obwodnica biec będzie po południowo-zachodniej stronie Opatowa. Na skrzyżowaniu obecnej DK74 z nowym przebiegiem DK9, a także na włączeniu przyszłej S74 do istniejącej DK9 budowane są bezkolizyjne ronda. W ramach obwodnicy Opatowa planowane są dwa węzły drogowe. Pierwszy na skrzyżowaniu istniejącej DK9 z jej przyszłym przebiegiem i z budowanym tzw. łącznikiem północnym do DK74. Drugi węzeł powstanie w Marcinkowicach, na skrzyżowaniu planowanej drogi ekspresowej S74 z projektowaną DK9, zapewniający skomunikowanie z drogą wojewódzką nr 757 do Staszowa. 

Łącznik uzupełni drogową inwestycję
Uzupełnieniem obwodnicy Opatowa będzie trzykilometrowy jednojezdniowy łącznik w ciągu DK74 poprowadzony na północ od miasta. Dzięki budowie łącznika, kierowcy podróżujący na trasach Kielce - Lublin oraz Radom - Ostrowiec Świętokrzyski - Annopol - Kraśnik, nie będą musieli wjeżdżać do miasta.  Inwestycja połączy węzeł na DK9, planowany w ramach obwodnicy Opatowa, z DK74 w okolicy Adamowa. W inwestycji powstaną obiekty inżynierskie zlokalizowane na trzech skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda. Koszt budowy obwodnicy i łącznika to ponad 461 mln zł. Z obu odcinków korzystać będziemy już w przyszłym roku.
 

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na echodnia.eu Echo Dnia Świętokrzyskie