Stać nas na miejsce w środku stawki

Redakcja
Z nowym zawodnikiem Polonii, Szwedem Jonasem Davidssonem, rozmawia Jarosław Pabijan

Z nowym zawodnikiem Polonii, Szwedem Jonasem Davidssonem, rozmawia Jarosław Pabijan

<!** Image 2 align=right alt="Image 48218" sub="W ubiegłym sezonie 23-letni Davidsson jeździł w I-ligowym ZKŻ Zielona Góra. Wystartował tylko w 6 meczach i uzyskał średnią 1,17 pkt/bieg.">Jonas Davidsson to nazwisko, które gwarantuje niezły wynik w lidze szwedzkiej. Czy w Polsce będzie podobnie?

Chciałbym przenieść do Polski taką dyspozycję, jaką prezentuję od dwóch lat w Szwecji. Czas zacząć wygrywać nie tylko u siebie w domu. Dotychczasowe wyniki, jakie osiągałem w Polsce i Anglii nie satysfakcjonują mnie.

Słabo wiodło się Tobie w Anglii i Polsce. Przyznasz, że to dziwne, bo te dwie ligi bardzo się różnią. Zupełnie inne tory, przygotowanie motocykli...

Dla mnie Polska i Anglia były dotychczas dość trudne, nawet, jeśli różnią się dalece, jeśli idzie o tory. Jestem ze Szwecji i dotychczas właśnie tam czułem się jak w domu. To samo odczuwają przecież także polscy zawodnicy, którzy są niezwykle groźni u siebie. Nie potrafię ocenić, dlaczego tak jest. Po prostu - dotychczas właśnie w Szwecji czułem się najlepiej i to samo mówią moje wyniki. Chciałbym tak dalece polubić także Polskę!

Miałeś już okazję startować na torze Polonii?

Może cztery, czy pięć lat temu, ale to wtedy dopiero zaczynałem przygodę z „pięćsetkami”. Dziś już mam za sobą kilka okrążeń tego toru i zupełnie nieźle się na nim czuję.

Nie masz pewnego miejsca w składzie. Kadra Polonii jest dość liczna i miejsce w zespole musisz sobie wywalczyć...

<!** reklama left>To będzie trudne zadanie, bo miejscowi zawodnicy znają ten tor lepiej i trenują na nim od lat. Na treningach muszę jednak udowodnić swoją przydatność do zespołu. Teraz to trudno jeszcze przewidywać, ale chcę być na tyle silny, by startować w każdym meczu i zdobywać punkty! Przed nami sparingi i sesje treningowe. Zobaczymy, co się wydarzy.

Masz jakiś pomysł na to, aby „przeskoczyć” w rywalizacji Klechę czy Szczepaniaka?

Prawdopodobnie skorzystam z porad Andreasa Jonssona. Będę też podpatrywał pozostałych zawodników z drużyny - jak trenują, gdzie jadą i jak znaleźć korzystne ścieżki na torze.

Sytuacja Polonii w okresie transferowym nie była bardzo łatwa. W pewnym momencie wydawało się, że nie będzie pełnego składu! Czy ten fakt był Twoim atutem podczas negocjacji kontraktu z działaczami Polonii?

Nie sądzę, by sytuacja kadrowa klubu miała jakiś wpływ na podpisany przeze mnie kontrakt. Na papierze nasz skład być może nie wygląda na najlepszy w lidze, ale sądzę, ze jesteśmy w stanie znaleźć się w środku tabeli. Czwarte - piąte miejsce, jeśli będziemy zdobywać oczekiwaną przez wszystkich liczbę punktów.

Jak się czujesz w Bydgoszczy?

Przez te dni, które spędziłem w Bydgoszczy było naprawdę miło. Trochę szkoda pogody, bo planowałem odbyć więcej treningów i poustawiać sobie to wszystko jeszcze lepiej. Chciałbym wystartować w pierwszym meczu przeciwko Zielonej Górze. Aby jednak wyjść do prezentacji przeciwko mojej byłej drużynie to muszę korzystnie wypaść w sparingach. To proste.

Chciałbyś coś udowodnić zielonogórskim działaczom?

W Zielonej Górze wszystko było OK. Tu w Bydgoszczy mam jednak szansę pokazać się w większej liczbie spotkań niż w ubiegłym roku. Mam nadzieję, że to właśnie się uda. Myślę, że co najmniej sześć punktów w każdym meczu powinno przyczynić się do dobrego wyniku całej drużyny. Chociaż tych oczek chciałbym zdobywać oczywiście znacznie więcej!

Gdybyś miał określić swoje mocne i słabe strony na torze...

Muszę być trochę twardszy i bardziej zdecydowany na pierwszym łuku. To chyba najważniejsze. Pozostałe elementy „działają” zupełnie dobrze. Potrafię walczyć i wyprzedzać na dystansie i nie jestem najgorszy na starcie. Nie ma też wielkiego znaczenia, jaką nawierzchnię przygotują organizatorzy meczu. Potrafię jeździć na twardym i na przyczepnym torze.

Mówi się, że trudno dopasować się do bydgoskiego toru. Słyszałeś coś o tym?

Nie słyszałem żadnych złych, czy dobrych opinii o bydgoskim torze. Myślę, że sprzyja walce, jest dość długi i szeroki. Można znaleźć wiele linii do jazdy i szans do ataku!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3