Spis treści
Polscy turyści kochają promocje. Drożyzna i inflacja nie zrażają do wyjazdów
Magazyn Travelist.pl przygotował nowy raport, dotyczący tego, jak z promocji w czasie Czarnego Tygodnia korzystali polscy turyści.
Można by pomyśleć, że inflacja i drożyzna skutecznie zniechęcą Polki i Polaków do szastania pieniędzmi i wydawania ich na wyjazdy. Raport pokazuje jednak co innego: nawet niepewne warunki ekonomiczne nie powstrzymują polskich turystów przed organizowaniem sobie wypoczynku, zwłaszcza jeśli można kupić wyjazd w promocyjnej cenie, jak podczas Czarnego Tygodnia.
Przede wszystkim raport wskazuje, że Polacy faktycznie rzucili się na promocje turystyczne, oferowane w ramach Black Friday, Cyber Monday i Black Week. W okresie promocyjnego święta liczba dokonywanych rezerwacji w hotelach wzrosła o ok. 150%.

Gdzie i na kiedy rezerwowali pobyty polscy turyści w ramach promocji Black Week?
Polscy turyści rezerwowali przede wszystkim pobyty w okresie zimowym (na ferie zimowe 2023, ok. 22% ogółu rezerwacji) oraz na wiosnę przyszłego roku, od kwietnia do czerwca (20% rezerwacji). Liczba rezerwacji na ferie wzrosła w okresie Czarnego Tygodnia o 420%, a na wiosnę o 350%.
Jeśli chodzi o kierunki, w które najczęściej chcieli wybrać się polscy turyści w ramach promocyjnych ofert Czarnego tygodnia,
- na pierwszym miejscu znalazło się wybrzeże Bałtyku (44% wszystkich transakcji). Najwięcej pobytów zarezerwowano w Kołobrzegu, Gdańsku i Mielnie.
- Na drugim miejscu uplasowały się góry (25% rezerwacji), przede wszystkim Sudety, a nie Tatry. Do najczęściej wybieranych miejscowości należały Karpacz, Szklarska Poręba i Świeradów-Zdrój; Zakopane uplasowało się na czwartej pozycji.
- Jako trzeci ulubiony przez polskich turystów sposób wypoczywania uplasowały cię citybreaki w dużych miastach.

Promocje zdziałały cuda. Prawie jak przed pandemią COVID-19
Ogólna liczba rezerwacji, dokonanych przez polskich turystów w ramach promocji Czarnego Tygodnia, była zbliżona do tej sprzed pandemii COVID-19, w ostatnim normalnym sezonie 2019. I to pomimo faktycznej drożyzny – nawet po obniżkach w ramach promocji na Black Week ceny wycieczek i noclegów były wyższe niż w 2021 i 2019 r.
Średnia cena za jedną noc w hotelu w ramach promocji na Black Week 2022 wyniosła 449 zł, czyli o 133 zł więcej niż w 2019 r. Wzrosła też przez to średnia wartość promocyjnych transakcji, i to niemało, bo aż o 400 zł w porównaniu do 2019 r.
Drożyzna miała oczywiście swój wpływ na decyzje polskich turystów. Przede wszystkim skrócili oni swoje pobyty wypoczynkowe, ale nieznacznie. Średnia długość rezerwacji dokonywanych w ramach promocji Czarnego Tygodnia 2022 wynosiła 3,38 dnia, w porównaniu do 3,55 dnia w 2019 r.

Źródło: Travelist.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
KUP TERAZ

Pokrowiec na plecak Pack Fly Large Blaze Orange Mystery Ranch
Wodoodporny pokrowiec rozmiarze Medium. Pasuje na …
KUP TERAZ

PLECAK Urban Assault 21, Mystery Pop, OS
Zainspirowany wojskowymi plecakami szturmowymi. Te…
KUP TERAZ

ŁÓŻKO TURYSTYCZNE COT CONVERTIBLE HELINOX
Unikalny system dźwigni Helinox składa łóżko i w p…
KUP TERAZ

KIJE BIEGOWE DISTANCE 125cm ROCKLAND
Rockland Distance to kije do biegów terenowych wyk…
KUP TERAZ

KUBEK TERMICZNY THERMAL MUG LIFEVENTURE
Wszechstronny kubek termiczny. Utrzyma temperaturę…
KUP TERAZ

KIJE TREKKINGOWE RAPID CABRO ROCKLAND
Rapid Carbo uniwersalne i komfortowe w użytkowaniu…
Życie Chrześcijan w Królestwie Jordanii